ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول بازی
تکنولوژی

سونی روی یک کنسول بازی دستی به نام Q Lite کار می‌کند

گفته می‌شود که این کنسول دستی عضو جدید خانواده پلی‌استیشن است و بازی‌های آن از روی PS5 استریم می‌شوند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

براساس گزارشی که توسط یکی از منابع معتبر صنعت بازی‌های ویدیویی منتشر شده، سونی درحال کار روی یک کنسول بازی دستی جدید به نام Q Lite است. گفته می‌شود که این دستگاه یکی دیگر از دستگاه‌های خانواده پلی‌استیشن است و برای عملکرد خود به PS5 متکی خواهد بود.

ویژگی‌ها و مشخصات قابل انتظار کنسول بازی دستی سونی

انتظار می‌رود کنسول بازی دستی Q Lite از Remote Play پشتیبانی کند؛ قابلیتی که سونی اخیراً آن را تبلیغ کرده است و می‌تواند بازی‌ها را از پلی‌استیشن 5 روی دستگاه‌های دستی استریم کند. با توجه به اینکه این قابلیت می‌تواند بازی‌ها را با وضوح 1080p و 60 فریم در ثانیه استریم کند، می‌توان گفت Q Lite با پشتیبانی از این قابلیت، تجربه بازی چشمگیری را ارائه خواهد کرد.

البته باید اشاره کرد که این دستگاه برای پشتیبانی از Remote Play به اتصال اینترنت نیاز خواهد داشت.

از نظر بصری، به‌نظر می‌رسد که Q Lite طراحی شبیه به کنترلر پلی‌استیشن 5 خواهد داشت و در مرکز آن یک نمایشگر لمسی 8 اینچی LCD قرار داشته باشد. این دستگاه همچنین دارای ماشه‌های تطبیقی و سایر ویژگی‌های استاندارد یک کنسول بازی دستی خواهد بود.

Q Lite ظاهراً هنوز در مرحله «تضمین کیفیت» (QA) خود قرار دارد و انتظار می‌رود بعد از پلی‌استیشن 5 با دیسک جداشدنی و قبل از PS5 Pro عرضه شود. سونی در سال گذشته از نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن با طراحی باریک‌تر و راحت‌تر رونمایی کرد و اکنون گفته می‌شود که این شرکت درحال آماده‌شدن برای فاز دوم پلی‌استیشن 5 است که شامل سخت‌افزارهای جدیدی می‌شود.

جف گراب، کارشناس صنعت بازی، توضیح می‌دهد که بازی‌های آینده سونی در کنار محصولات سخت‌افزاری جدید مانند هدفون‌ها و هدست‌های بی‌سیم و کنسول دستی Q Lite، بخش مهمی از این مرحله خواهند بود. در مورد پلی‌استیشن 5 پرو، انتظار می‌رود که این دستگاه در فصل تعطیلات سال 2024 عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی