ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واقعیت مجازی
تکنولوژی

نتیجه یک بررسی: تنها ۴ درصد نوجوانان آمریکایی روزانه از فناوری‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کنند

با وجود سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری روی حوزه واقعیت مجازی، اما ظاهراً این نوجوانان آمریکایی روی خوشی به آن نشان نمی‌دهند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

تحلیلگران مؤسسه پایپر سندلر می‌گویند با وجودی که نوجوانان آمریکایی توجه ویژه‌ای به گوشی‌های هوشمند از خود نشان می‌دهند، اما به‌صورت متوسط تنها ۴ درصد آن‌ها روزانه به سراغ فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی می‌روند.

با وجودی که برخی فعالان حوزه فناوری بر این باور هستند که تعداد کاربران و علاقه‌مندان به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در جهان هر روز رو به افزایش است، اما نتایج بررسی تحلیلگران مؤسسه Piper Sandler نشان می‌دهد که تنها ۴ درصد نوجوانان آمریکایی به‌صورت روزانه از فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی استفاده می‌کنند.

این بررسی نشان می‌دهد که واقعیت مجازی هنوز نتوانسته است جای خود را در بین نوجوانان باز کند و به‌صورت جدی موردتوجه نوجوانان آمریکایی قرار نگرفته است. تحلیلگران پایپر سندلر می‌گویند این آمار نشان می‌دهد که دستگاه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی ازجمله هدست‌های واقعیت مجازی از اهمیت و جایگاه کمتری در مقایسه با گوشی‌های هوشمند برخوردار هستند و انتظار نمی‌رود واقعیت مجازی به این سرعت بتواند حرفی برای گفتن در بین کاربران نوجوان باز کند.

نوجوانان آمریکایی روی خوشی به واقعیت مجازی نشان نمی‌دهند

هدست‌های واقعیت مجازی و جذابیت‌های متاورس ظاهراً باعث نشده است که نوجوانان زمان زیادی را صرف واقعیت مجازی کنند. آمار و ارقام‌های تهیه‌شده توسط مؤسسه تحقیقاتی پایپر ساندلر نشان می‌دهد که با وجود همه تاب‌و‌تابی که در مورد متاورس مطرح می‌شود و برخی شرکت‌ها تلاش زیادی روی توسعه هدست‌های واقعیت مجازی انجام می‌دهند، اما این حوزه هنوز نتوانسته است به‌خوبی مسیر خود را در بین نوجوانان باز کند.

تا جایی که گفته می‌شود تنها ۴ درصد کاربران نوجوان آمریکایی هر روز به سراغ فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی می‌روند و هنوز این حوزه نتوانسته است موردتوجه آن‌ها قرار بگیرد.

با وجودی که تنها ۲۹ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در نظرسنجی دارای دستگاهی مبتنی بر واقعیت مجازی بودند، حدود ۸۷ درصد آن‌ها گوشی آیفون داشتند و تنها ۴ درصد از هدست‌های واقعیت‌های مجازی به‌صورت روزانه و ۱۴ درصد به‌صورت هفتگی از آن استفاده می‌کردند.

علاوه‌براین، نتایج این بررسی نشان می‌دهد که نوجوانان آمریکایی علاقه چندانی به خرید هدست‌های واقعیت مجازی نیز ندارند. در این نظرسنجی تنها ۷ درصد آن‌ها اعلام کردند که قصد خرید یک هدست را دارند و ۵۲ درصد از آن‌ها اعلام کرده بودند که علاقه‌ای به خرید هدست واقعیت مجازی ندارند.

با وجودی که میلیاردها دلار روی توسعه چنین فناوری‌هایی سرمایه گذاری شده، اما نتایج این بررسی برای شرکت‌های توسعه‌دهنده مأیوس‌کننده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی