ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متا
نرم افزار و اپلیکیشن

اخراج گسترده کارمندان متا موجب فشار مضاعف به بخش پشتیبانی از مشتریان شده است

ظاهراً به‌دلیل کاسته‌شدن از تعداد کارمندان، کاربران نمی‌توانند به‌آسانی با بخش پشتیبانی از مشتریان اینستاگرام و فیسبوک در ارتباط باشند.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

متا در ماه‌های اخیر اقدام به اخراج تعداد زیادی از کارمندان خود جهت کاهش هزینه‌ها کرده است. گزارش‌های جدید ادعا دارند که این مسئله موجب شده است تا بسیاری از اینفلوئنسرها، کسب‌وکارها و ادمین‌ها در اینستاگرام و فیسبوک با مشکل مواجه شوند و نتوانند به‌موقع با بخش پشتیبانی از مشتریان در ارتباط باشند.

مشکلات اساسی در بخش پشتیبانی از مشتریان فیسبوک

طبق گزارش CNBC، مصاحبه با کارمندان پیشین متا و بررسی اسناد ثبت‌شده در وزارت کار ایالات‌متحده حاکی از آن است که اخراج‌های گسترده در این شرکت موجب افزایش فشار به بخش پشتیبانی از مشتریان در سرویس‌های محبوب تحت مالکیت آن، مانند فیسبوک و اینستاگرام شده. شایان ذکر است که متا در اواخر سال گذشته میلادی حدود ۱۱ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرد و در سال جاری میلادی نیز ۱۰ هزار نفر دیگر را به لیست خروجی خود اضافه نمود.

بخش پشتیبانی از مشتریان متا عمر چندانی ندارد و از سال گذشته تشکیل شده است. اگرچه هدف از تأسیس این قسمت در ابتدا چندان مشخص نبود، اما به‌نظر می‌رسد که روی ارائه خدمات و کمک به کاربرانی که امکان دسترسی به اکانت خود را ندارند یا پست‌های آن‌ها حذف شده است، تمرکز دارد. گفت‌وگوی آنلاین با کارشناسان جهت بازیابی حساب کاربری یکی دیگر از قابلیت‌های متا است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و اکنون زیر نظر واحد مذکور فعالیت دارد.

متا

خدمات پشتیبانی آنلاین متا فعلاً تنها در دسترس کاربران ۹ کشور قرار دارد؛ اما این شرکت گفته است که سعی دارد این تعداد را به ۳۰ کشور افزایش دهد. اکنون مشخص نیست که با وجود اخراج‌های صورت‌گرفته، چه تعدادی از کارمندان بخش پشتیبانی از مشتریان همچنان مشغول به کار هستند؛ ولی کاملاً واضح است که از تعداد آن‌ها کاسته شده است. چندین شخص تأثیرگذار و صاحبان کسب‌وکارها اعلام کرده‌اند که هنگام تماس با واحد پشتیبانی با مشکل مواجه شده‌اند؛ مسئله‌ای که می‌تواند بروز مشکلات فنی و کلاهبرداری‌ها را بیشتر از قبل نماید.

متا در پاسخ به گزارش‌های اخیر اعلام کرده است که سعی دارد با ارائه ابزارهای خودکار جهت بازیابی حساب‌های کاربری هک‌شده در کنار ارتقای سطح امنیت اکانت‌ها، نیاز به تماس با واحد پشتیبانی را کاهش دهد. ناگفته نماند که اشتراک پولی با هزینه ۱۲ دلار در ماه یکی دیگر از دلایلی است که پشتیبانی از اکانت‌های رایگان ضعیف‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد. افرادی که از حساب‌های پرمیوم بهره می‌برند، می‌توانند به‌آسانی با کارشناسان در تماس باشند و مشکلات خود را مطرح کنند؛ ولی اغلب کاربران فعال در اینستاگرام شامل این طرح نمی‌شوند و به‌صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی