ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین در سال 1401 به درآمد 140 میلیارد تومانی دست یافت

بخش اعظم درآمد این شرکت حاصل از ارائه خدمات پشتیبانی است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۵

گزارش عملکرد ماهانه شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین از درآمد حدود 65 میلیارد تومانی این شرکت در اسفندماه 1401 حکایت دارد. این شرکت در کل سال گذشته، بیش از 140 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

گزارش فعالیت یک‌ماهه منتهی به اسفند 1401 شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین با نماد «توسن» روی کدال قرار گرفته است. بنابر این گزارش، درآمد شرکت با رشد 62 درصدی نسبت به بهمن‌ماه، به بیش از 64 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

بخش اعظمی از این افزایش درآمد به شناسایی درآمد از فروش سخت‌افزار بازمی‌گردد که 19 میلیارد تومان گزارش شده است. این درحالی است که شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین پیش از اسفندماه، هیچ درآمدی از بخش سخت‌افزار نداشته.

گزارش مالی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین در سال 1401

براین‌اساس کل، درآمد شناسایی‌شده توسط شرکت مذکور طی سال 1401 به 140 میلیارد تومان رسیده است.

درآمد اصلی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین از دو بخش «خدمات پشتیبانی» و «فروش نرم‌افزار» است.

این شرکت طی یک سال گذشته از فروش سامانه جامع بانکداری متمرکز فرانگین، سامانه جامع بانکداری متمرکز بنکو، سیستم جامع بانکداری کارت، سیستم جامع بانکداری مدرن و سایر نرم‌افزارها حدود 18.8 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

اما بخش اعظم درآمدی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین از ارائه خدمات پشتیبانی است که به دو دسته داخلی و صادراتی تقسیم می‌شود. پشتیبانی و نگهداری سرویس‌های توسنی در مرکز داده، سامانه جامع بانکداری متمرکز فرانگین، سامانه جامع بانکداری متمرکز بنکو، سیستم جامع بانکداری کارت، سیستم جامع بانکداری مدرن در بخش داخلی و سامانه‌های جامع بانکداری بنکو، سیستم جامع بانکداری مدرن در بخش صادراتی و سایر نرم‌افزارها در یک سال گذشته برای این شرکت بیش از 102 میلیارد تومان درآمد به‌همراه داشته است.

گفتنی است توسن در سال 1387 به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و در سال 1398 نیز به شرکت سهامی عام تبدیل گشت. سهام توسن در شهریورماه 1400 در بازار بورس عرضه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی