ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

هشدار به مزاحمان تلفنی 115: قطع خطوط تلفن و حبس در انتظار مزاحمان است

به گفته مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور، 10 درصد از تماس‌های مخاطبان با شماره 115 مربوط به مزاحمان تلفنی است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۰

مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور از عزم جدی برای پیگیری قانونی در جهت برخورد قضایی با مزاحمان تلفنی این سازمان خبر داد. به گفته مهدی‌زاده، طبق ماده 641 قانون مجازات اسلامی، قطع تلفن و حبس از 15 روز تا سه ماه در انتظار مزاحمان تلفنی 115 است.

آمارها از میزان مزاحمت تلفنی برای اورژانس و آتش‌نشانی بسیار وحشتناک و ناراحت‌کننده است؛ مزاحمتی که البته برای آن جرم‌انگاری صورت گرفته تا جان هم‌وطنانمان به خطر نیفتد. «محمدرضا مهدی‌زاده»، مشاور و مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور، در حاشیه بازدید از مرکز ارتباطات اورژانس تهران با اشاره به اختلال مزاحمان تلفنی در روند خدمت‌رسانی این سازمان از عزم جدی برای پیگیری قانونی در جهت برخورد قضایی با متخلفان خبر داد.

او با اشاره به ماده 641 قانون مجازات اسلامی مبنی بر قطع خطوط تلفن و حبس مزاحمان تلفنی از 15 روز تا سه ماه، گفت: «این سازمان با توجه به رسالت خود درزمینه نجات جان انسان‌ها، در پی برخورد جدی و قاطع قضایی با متخلفانی است که زندگی هموطنان را بازیچه شوخی‌های نامتعارف و زننده خود قرار می‌دهند.»

طبق ماده یادشده، هرگاه کسی به‌وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت ‌مخابرات، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

بنابر اعلام مهدی‌زاده، 10 درصد از تماس‌های مخاطبان با شماره 115 مربوط به مزاحمان تلفنی است. آماری که بسیار تأسف‌برانگیز است. بد نیست بدانید در یک هفته از دی‌ماه سال 1401، بیش از 3400 تماس توسط مزاحمان تلفنی با این سازمان به ثبت رسیده است.

مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور اعتقاد دارد عدم برخورد جدی با مزاحمان موجب شده است که گروهی از این افراد با تماس‌های مکرر، زندگی دیگر هموطنان را در معرض تهدید جدی قرار دهند: «اشغال خطوط اضطراری اورژانس توسط این‌گونه تماس‌های غیرضروری موجب می‌شود که بیماران و مصدومانی که در شرایط مرگ و زندگی هستند، از خدمات اورژانس محروم شوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی