ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ردمی نوت 12 پرو پلاس
موبایل

عملکرد ناامیدکننده دوربین 200 مگاپیکسلی ردمی نوت 12 پرو پلاس در بررسی DxOMark

وب‌سایت DxOMark می‌گوید دوربین ردمی نوت 12 پرو پلاس با وجود برخورداری از سنسور 200 مگاپیکسلی تعریف چندانی ندارد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

سری ردمی نوت 12 چند هفته قبل برای بازار جهانی معرفی شد و در این میان مدل پرو پلاس با دوربین 200 مگاپیکسلی بیشتر جلب‌توجه می‌کند. بااین‌حال، بررسی‌های DxOMark نشان می‌دهد که عددهای بزرگ مگاپیکسل در دوربین این گوشی به‌معنای کیفیت بالا نیست.

ردمی نوت 12 پرو پلاس روی کاغذ مشخصات بسیار جذابی دارد. این گوشی از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی نمایشگر آن هم 120 هرتزی است. در بخش دوربین هم یک سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی قرار دارد. اما وب‌سایت DxOMark می‌گوید این گوشی در رده 74ام تمام گوشی‌هایی قرار می‌گیرد که آن‌ها بررسی کرده‌اند.

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از این مرجع امتیاز کلی 113 را دریافت کرده که حتی کمتر از آیفون 11 با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی است. طبق این رده‌بندی، گوشی‌های ناتینگ فون 1 و شیائومی 12T هم دوربین بهتری نسبت به این محصول دارند؛ هرچند که سنسورهای آن‌ها روی کاغذ ضعیف‌تر به‌نظر می‌رسند و حداقل مگاپیکسل کمتری دارند.

نمونه عکس ردمی نوت 12 پرو پلاس

مزایا و معایب دوربین ردمی نوت 12 پرو پلاس

دوربین گوشی جدید ردمی در نور روز عملکرد خوبی دارد. این دوربین دامنه پویای مناسبی ارائه می‌کند و وایت بالانس آن حتی در محیط‌های کم‌نور قابل‌قبول است. به‌علاوه، نوردهی خودکار در این گوشی در هر دو حالت پرنور و کم‌نور خوب عمل می‌کند.

نمونه عکس ردمی نوت 12 پرو پلاس

اما DxOMark می‌گوید برخی از تصاویر دوربین ردمی نوت 12 پرو پلاس با مشکلاتی مثل انعکاس هاله‌ای نور، خطاهای رنگی و آرتیفکت روبه‌رو است و حتی دچار افت سرعت فوکوس خودکار می‌شود. ویدیوهای 4K هم با افت جزئیات و افزایش بیش‌ازحد وضوح مواجه هستند.

این مرجع می‌گوید سنسور 8 مگاپیکسلی فوق‌عریض این دستگاه هم تعریف خاصی ندارد. از طرف دیگر، خبری از دوربین اختصاصی تله‌فوتو نیست تا قابلیت زوم واقعی را ارائه کند. پس DxOMark مدعی است که درمجموع با محصول قدرتمندی از نظر دوربین طرف نیستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی تاجیک
    علی تاجیک | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    الاغ شیایومی با دگزومارک درگیر شده موبایل بهش نمی‌ده به عمد اینجوری نمره میده الاغ خودت سرچ‌ کن ببین الاغ

مطالب پیشنهادی