ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

شورای رقابت در پرونده شکایت از اسنپ به نفع تپسی رأی داد

شورای رقابت در پی شکایت تپسی، رأی به توقف رویه ضد‌رقابتی اسنپ داد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۹

شورای رقابت در پی شکایت تپسی، رأی به توقف رویه ضدرقابتی اسنپ داد. اسنپ بایستی در رابطه با این پرونده جریمه مالی پرداخت کند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی رقابت، این شورا در جلسه 555 خود شکایت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس (تپسی) از شرکت ایده‌گزین ارتباطات روماک دارنده (اسنپ) را بررسی کرد.

پیرو این شکایت و به استناد بند سه ماده 61، شورای رقابت شرکت اسنپ را به ارتکاب رویه ضد‌رقابتی محکوم کرد. این شورا همچنین به استرداد اضافه درآمد شرکت اسنپ از طریق مراجع قضایی ذی‌صلاح رأی داد.

اسنپ به‌دلیل استفاده از مالکیت 1000 سیم‌کارت و ساخت حساب‌های کاربری به‌عنوان کاربر مسافر در سامانه شرکت تپسی و دسترسی به اطلاعات تماس حدود 14000 راننده شرکت تپسی براساس ماده 61 سیاست‌های کلی اصل 44 به ارتکاب رویه ضد‌رقابتی محکوم شده است و باید جریمه پرداخت کند.

«سپهر دادجوی توکلی»،‌ مدیر روابط عمومی شورای رقابت، در گفت‌وگو با ایسنا به این پرونده اشاره کرد و گفت:

«اسنپ هزار سیم‌کارت خریداری کرده و به‌عنوان مسافر وارد سامانه شرکت تپسی شده و به اطلاعات تماس راننده‌ها دست پیدا کرده است. پس از آن به راننده‌های شرکت تپسی پیشنهاد همکاری با حقوق بالاتری داده است. از آنجایی که راننده‌ها پیشنهاد شرکت اسنپ را قبول کرده‌اند، به شرکت تپسی خسارت مالی وارد شده است و شرکت اسنپ که به رویه ضد‌رقابتی محکوم شده، باید جریمه نقدی پرداخت کند.»

بایستی منتظر ماند و دید واکنش اسنپ به این رأی چیست و آیا به آن اعتراض خواهد کرد یا خیر. البته این اولین دعوای استارتاپی در ایران نیست و احتمالاً آخرین نیز نخواهد بود. بحث انحصارطلبی و رویه ضد‌رقابتی طی سالیان اخیر بارها از سوی شرکت‌های مختلف مطرح شده و مراجع ذی‌صلاح نیز به آن‌ها رسیدگی کرده‌اند.

گفتنی است یکی از خدمات اسنپ و تپسی، ارائه تاکسی آنلاین به مشتریانشان است. کاربران این دو پلتفرم در شهرهای مختلف کشور می‌توانند به‌راحتی و از طریق اینترنت، تاکسی بگیرند و از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • seena
    seena | ۲۵ فروردین ۱۴۰۲

    هر دوتاشون یه آشغالن

مطالب پیشنهادی