ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
تکنولوژی

پیشنهاد مدیرعامل شرکت IAC: رسانه‌ها باید از سازندگان هوش مصنوعی به‌دلیل استفاده از محتوای خود شکایت کنند

بری دیلر، رئیس شرکت IAC، بیان کرده است که ناشران به‌دلیل استفاده از محتوای خود توسط مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند از آن‌ها شکایت کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

«بری دیلر»، رئیس و مدیرعامل شرکت آی‌ای‌سی، درباره محبوبیت فناوری هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT هشدار داد و به ناشران گفت که برای جلوگیری از استفاده از محتوای خود توسط چنین ابزارهایی باید از آن‌ها شکایت کرد.

رئیس IAC، شرکت اینترنتی مالک دات‌دش (Dotdash)، اخیراً در جریان یک نشست رسانه‌ای به «بن اسمیت»، بنیان‌گذار نشریه Semafor، گفت که ظهور ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای استفاده انبوه، پیدایش اینترنت در دهه 1990 را تداعی می‌کند.

بری دیلر

تلاش برای شکایت از سازندگان هوش مصنوعی مولد

دیلر به اسمیت گفت:

«میزان خرابی‌هایی که در ابتدا و زمانی که اینترنت به‌عنوان رسانه آزاد معرفی شد، بسیار زیاد بود و من فکر می‌کنم که در دنیای امروز تا زمانی که ناشران نگویند «نمی‌توان از محتوای ما استفاده کرد» نیز به‌طور بالقوه موضوعی مشابه را داریم.»

او سپس با بیان این موضوع که «شرکت‌ها کاملاً می‌توانند طبق قانون کپی‌رایت شکایت کنند» از رسانه‌ها و شرکت‌های انتشاراتی خواست تا کاملاً قضایی رفتار کنند و اطمینان داشته باشند که برای استفاده از کارشان دستمزد دریافت می‌کنند.

اداره کپی‌رایت ایالات‌متحده در وب‌سایت خود بیان می‌کند که قانون کپی‌رایت فدرال به سازندگان دارای آثاری که حق چاپ ثبت‌شده دارند، اجازه می‌دهد تا ادعاهای قانونی خود را در دادگاه مطرح کنند و خسارت‌هایی را دریافت کنند که می‌تواند از چند صد دلار تا حداکثر 150 هزار دلار متغیر باشد.

شرکت IAC

«فرانک گراتانا»، یکی از شرکای حقوقی شرکت Mintz که به مشتریان در مورد مسائل مربوط به مالکیت معنوی مشاوره می‌دهد، گفت: «با پیشرفت استفاده از فناوری هوش مصنوعی، دادگاه‌ها نحوه اعمال قوانین کپی‌رایت را بررسی خواهند کرد». گراتانا در ادامه به اینسایدر گفت:

«روشی که هوش مصنوعی مولد کار می‌کند به این صورت است که سیستم‌های آن محتوا را از اینترنت جمع‌آوری می‌کنند و سپس آن را از طریق مدلی اجرا می‌کند که باعث می‌شود بتواند محتوای جدیدی تولید کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی