ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات خودرو دست دوم
خودرو

دعوای لفظی نمایندگان مجلس در مورد واردات خودروی دست‌دوم

واردات خودروی دست‌دوم یکی از جنجال‌های رسانه‌ای چند ماه اخیر بوده است. صحبت‌های مختلفی در مورد این موضوع در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰

طرح واردات خودروی دست‌دوم یکی از جنجال‌های رسانه‌ای چند ماه اخیر بوده است. درحالی‌که مدتی است واردات خودروهای کارکرده سنگین به کشور امکان‌پذیر شده، نامه‌نگاری‌ها و صحبت‌های مختلفی در مورد واردات خودروهای کارکرده سبک در رسانه‌ها منتشر می‌شود. در جدیدترین دور از این اظهارنظرها، شاهد جنگ لفظی دو نماینده مجلس بوده‌ایم.

این جنگ لفظی میان «جلال رشیدی کوچی»، نماینده مرودشت و «مصطفی میرسلیم» نماینده تهران، ایجاد شده است. رشیدی کوچی از منتقدان سرسخت خودروسازان است و بارها عملکرد این شرکت‌ها را مورد حمله قرار داده. در سوی دیگر، مصطفی میرسلیم، نماینده تهران، قرار دارد که به‌شدت از صنعت خودروسازی دفاع می‌کند. او حتی در اظهارنظری عجیب، بازار خودروی ایران را غیرانحصاری دانسته بود!

البته اظهارنظرهای میرسلیم و دفاع او از خودروسازان بی‌دلیل نیست؛ چرا که او سوابق مدیریتی بسیاری در صنایع خودروسازی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به ریاست هیئت‌مدیره شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو) اشاره کرد. میرسلیم اخیراً با ارسال یک نامه به معاون اول دولت، واردات خودروی دست‌دوم را تحقیر ملت ایران دانست. او در نامه‌اش به این مسئله اشاره کرد که واردات خودروی دست‌دوم خارجی با عمر چهار سال نشان می‌دهد که تحریم‌ها مؤثر واقع شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، درنهایت برنامه واردات خودروهای کارکرده سبک از دستور کار دولت خارج شده است؛ بنابراین همانند گذشته تنها می‌توان خودروهای کارکرده سنگین وارد کرد.

واردات خودروی دست‌دوم یا خودروسازان داخلی؟ کدام‌یک در شأن ملت ایران نیست؟

نامه میرسلیم به دولت رئیسی سبب شده است تا رشیدی کوچی نسبت به آن واکنش نشان دهد. او در واکنش به نامه میرسلیم، از او خواسته است تا از طرف ملت ایران سخن نگوید. رشیدی کوچی عامل اصلی تحقیر ملت ایران را خودروسازانی دانسته است که با حمایت‌های میرسلیم و افراد همفکر او، موجب به‌وجود‌آمدن شرایط فعلی شده‌اند.

بدیهی است که هر کدام از ما می‌دانیم قدرت انحصارگران صنعت خودرو غیرقابل تصور است و آن‌ها اجازه واردات خودروهای دست‌دوم سبک را نخواهند داد. جنگ لفظی نمایندگان مجلس نیز فایده چندانی به حال مصرف‌کنندگان ندارد. آن‌ها از چهار سال پیش تاکنون با شرایط عجیب‌و‌غریب در فروش و عرضه خودرو مواجه بوده‌اند؛ شرایطی که تاکنون ادامه یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rayacoder
    rayacoder | ۲۵ فروردین ۱۴۰۲

    امثال میرسلیم خائن به ملت و ایران هستند و هیچ چیزی جز منافع شخصی و گروهی و مافیایی برای آنها مهم نیست.

مطالب پیشنهادی