ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماه چین
نجوم و فضا

چین می‌خواهد در دهه جاری میلادی شروع به ساخت پایگاه روی ماه کند

دانشمندان چینی در نظر دارند که تا پنج سال دیگر با استفاده از خاک خود ماه در این کره سنگی پایگاه بسازند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

چین درحال آماده‌شدن برای احداث یک پایگاه فضایی در ماه در پنج سال آینده است. این کشور در چند وقت اخیر فعالیت‌های فضایی خود را افزایش داده و حالا این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که مدیر ناسا گفته بود این غول آسیایی احتمالاً به‌دنبال تصاحب مناطق غنی از منابع در ماه است.

به گزارش اینسایدر، رسانه‌های چینی می‌گویند این کشور می‌خواهد با استفاده از خاک ماه در عرض پنج سال آینده روی قمر زمین پایگاه بسازد. در اولین کنفرانسی که در‌این‌باره برگزار شده است، بیش از 100 دانشمند از دانشگاه‌های چین گرد هم آمدند تا درباره این ایده تبادل‌نظر کنند.

«دینگ لیون»، کارشناس آکادمی مهندسی چین، در مصاحبه با Chanjiang Daily اعلام کرد که این کشور احتمالاً تا پنج سال دیگر اولین آجر این پایگاه را بنا خواهد گذاشت: «ما همان‌جا از خاک واقعی ماه برای ساخت اولین آجر استفاده خواهیم کرد.»

چین احتمالاً با ربات‌ها روی ماه پایگاه می‌سازد

دینگ درحال کار روی رباتی موسوم به Chinese Super Mason بوده است که می‌تواند خاک ماه را به آجر تبدیل کند. این روش به آن‌ها اجازه خواهد داد تا با تکنیک‌های مرسوم ساخت‌وساز بتوانند در قمر زمین هم ساختمان و اقامتگاه بسازند.

در برنامه چین به‌نظر می‌رسد که پکن ابتدا می‌خواهد ساختمان‌های خود را با کمک ربات‌ها بسازد و بعد به ماه انسان بفرستد. درنتیجه، احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا فضانوردان چینی به این کره سنگی بروند. ازاین‌رو، «یو دنگیوم» از شرکت علم و فناوری هوافضای چین می‌گوید: «شاید 20 تا 30 سال یا بیشتر طول بکشد تا ما بالاخره در ماه مستقر شویم، اما باید همین حالا همکاری با یکدیگر را شروع کنیم.»

در آن سوی دنیا، آمریکا هم برنامه‌های خاص خود را برای ماه دنبال می‌کند. اما زمان‌بندی مشخصی برای ساخت پایگاه روی قمر زمین مشخص نکرده است. اولویت این کشور فعلاً بازگرداندن انسان‌ها به ماه در سال 2025 است. بااین‌حال، مدیر ناسا قبلاً اذعان کرده بود که رقابت فضایی آغاز شده است و اگر چین زودتر به ماه برسد، ممکن است کشمکش‌هایی بر سر دسترسی به منابع به‌وجود بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی