ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 15 پرو مکس
تکنولوژی

آیفون 15 پرو مکس احتمالاً دارای لنز زوم متغیر خواهد بود

آیفون 15 پر‌و مکس احتمالاً از همان سنسورهای نسل قبل بهره خواهد برد، اما احتمالاً به یک دوربین تله‌فوتو با زوم متغیر مجهز می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

اپل در سال جاری میلادی از گوشی‌های سری آیفون 15 رونمایی خواهد کرد و تاکنون شایعات زیادی درباره این دستگاه‌ها منتشر شده است. اکنون در گزارش جدیدی گفته شده که آیفون 15 پرو مکس دارای یک دوربین تله‌فوتو با لنز زوم متغیر خواهد بود.

همان‌طور که یکی از منابع در توییتر با نام Revegnus توضیح می‌دهد، آیفون 15 پر‌و مکس از همان سنسورهای نسل قبل بهره خواهد برد، اما احتمالاً به یک دوربین تله‌فوتو با زوم متغیر مجهز می‌شود. این حساب توییتری در چند ماه گذشته افشاگری‌های زیادی انجام داده است، اما نمی‌توان سابقه آن را در این زمینه تأیید کرد.

لنز زوم متغیر آیفون 15 پرو مکس

یک دوربین زوم متغیر مانند دوربین موجود در سونی اکسپریا 1 مارک 3، می‌تواند بین دو فاصله کانونی جابه‌جا شود. این گوشی دارای یک شیشه متحرک است که دو گزینه زوم مختلف (3 برابر و 4.4 برابر) را به کاربر ارائه می‌کند و می‌تواند بین آن‌ها به‌صورت دیجیتالی زوم کند. در اکثر گزارش‌ها گفته شده است که لنز پریسکوپی جدید فقط در آیفون 15 پرو مکس استفاده خواهد شد و مدل پرو آن را دریافت نمی‌کند.

Revegnus در توییت خود همچنین اشاره کرده است که آیفون 15 پرو مکس دارای سنسورهای تصویر مشابه با نسل قبلی خود خواهد بود، بنابراین می‌توان انتظار داشت که این دستگاه به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و یک واحد تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی مجهز شود.

درحال‌حاضر گلکسی S23 اولترای سامسونگ بهترین بزرگنمایی را در بین گوشی‌ها انجام می‌دهد. این دستگاه دارای یک سنسور تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر و یک دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابر است. در‌مقابل، آیفون 14 پرو مکس فقط می‌تواند تا زوم اپتیکال 3 برابر انجام دهد. در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که گلکسی 24 اولترا فقط دارای یک دوربین زوم متغیر خواهد بود و به‌نظر می‌رسد آیفون 15 پرو نیز همین رویکرد را در پیش خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی