ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس پرو 9
تبلت

مایکروسافت ظاهراً روی نسخه کوچک‌تر سرفیس پرو و سرفیس گو 4 کار می‌کند

سرفیس پرو جدید ظاهراً با اسم رمز Luxor و نمایشگر 11 اینچی در دست توسعه قرار دارد و احتمالاً سال 2024 از راه می‌رسد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

طبق گزارشی جدید، مایکروسافت روی یک سرفیس پرو با نمایشگر کوچک‌تر 11 اینچی کار می‌کند که احتمالاً سال 2024 از راه می‌رسد. همچنین گفته می‌شود ردموندی‌ها مشغول توسعه سرفیس گو 4 با پردازنده مبتنی بر معماری Arm هستند.

به گزارش ویندوز سنترال، سرفیس پرو کوچک‌تر با اسم رمز Luxor در دست توسعه قرار دارد و از نظر اندازه و ظاهر شبیه سرفیس گو خواهد بود. سرفیس گو تبلت اقتصادی مایکروسافت محسوب می‌شود که از نمایشگر 10.5 اینچی بهره می‌برد و طراحی‌اش شبیه نسخه کوچک‌تر سرفیس پرو است.

درحال‌حاضر مایکروسافت، سرفیس پرو 9 را با نمایشگر 13 اینچی به فروش می‌رساند که البته امکان سفارش آن با پردازنده‌های اینتل و Arm وجود دارد. ظاهراً مدل 11 اینچی جدید، به نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتز مجهز می‌شود که تفاوتی با مدل 13 اینچی کنونی ندارد.

سرفیس گو 4 با تراشه مبتنی بر اسنپدراگون 7c از راه می‌رسد

سرفیس گو 3
سرفیس گو 3

طبق گزارش اخیر، سرفیس گو 4 با اسم رمز Tanta درحال توسعه است و از تراشه‌ای مبتنی بر اسنپدراگون 7c کوالکام بهره می‌برد. البته در کنار نسخه Arm، این تبلت در نسخه‌ای با پردازنده اینتل هم از راه می‌رسد، اما احتمالاً برای اولین‌بار مدل مجهز به تراشه کوالکام، از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد.

درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم این محصولات چه زمانی از راه می‌رسند، اما ویندوز سنترال می‌گوید بعید است که تا پیش از پاییز با آن‌ها روبه‌رو شویم. بنابراین احتمالاً برای ملاقات با سرفیس پرو کوچک‌تر باید تا اوایل سال آینده میلادی صبر کنیم.

از آنجایی‌که مایکروسافت و اینتل هر دو به‌طور غیرمستقیم به سیستم‌عامل ویندوز 12 اشاره کرده‌اند، ظاهراً باید منتظر سال شلوغی برای محصولات سرفیس در 2024 باشیم؛ مخصوصاً اگر مایکروسافت بخواهد آن‌ها را به ابزارها و سخت‌افزارهای مخصوص هوش مصنوعی مجهز کند. ردموندی‌ها می‌خواهند با هوش مصنوعی، ویندوز و نحوه کار با آن را متحول کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی