ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
نرم افزار و اپلیکیشن

ایلان ماسک برچسب «رسانه وابسته به دولت» را از توییتر حذف کرد

وجود این برچسب‌ها باعث شده بود تا برخی رسانه‌ها ازجمله NPR، توییتر را ترک کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۲

توییتر برچسب‌های «با بودجه دولت» و «وابسته به دولت» را که در پروفایل کاربران نمایش داده می‌شود و باعث شد چندین رسانه خبری از توییت‌کردن در این شبکه اجتماعی خودداری کنند، حذف کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تو‌ییتر، ادعا کرده که به پیشنهاد «والتر آیزاکسون»، نویسنده کتاب زندگی‌نامه او که در آینده منتشر می‌شود، این تغییر را اعمال کرده است.

اکنون این برچسب‌ها از پروفایل نشریه‌هایی ازجمله NPR ،PBS ،CBC و BBC برداشته شده که تمام آن‌ها به انتقاد از ویژگی توییتر پرداخته بودند. همچنین NPR اولین رسانه بزرگی بود که پس از دریافت برچسب «وابسته به دولت» تصمیم گرفت توییتر را ترک کند؛ حرکتی که بعداً PBS و CBC نیز آن را دنبال کردند.

علاوه‌براین، توییتر ظاهراً همچنین برچسب‌های مربوط به سازمان‌هایی که تحت کنترل دولت هستند مانند RT روسیه یا شین‌هوآ چین را نیز برداشته است. به‌نظر می‌رسد تو‌ییتر قوانین مربوط به برچسب‌گذاری خود را به‌طور کلی کنار گذاشته است؛ زیرا صفحه‌ای که معیارهای آن برای اضافه‌شدن برچسب را توضیح داده بود، از وب‌سایت تو‌ییتر حذف شده است. می‌توانید نسخه آرشیو‌شده آن را مشاهده کنید.

NPR و PBS هنوز اعلام نکرده‌اند که با وجود کنارگذاشتن برچسب‌ها، قصد دارند دوباره فعالیت حساب‌های خود را آغاز کنند یا خیر. «لئون مار»، سخنگوی CBC، در بیانیه‌ای به The Verge اعلام کرد که درحال بررسی آخرین تغییرات هستند و فعالیت حساب‌های توییتر خود را فعلاً متوقف کرده‌اند.

دوران سخت توییتر

ایلان ماسک در چند روز گذشته نیز یک بار دیگر هرج‌و‌مرج بزرگی در تو‌ییتر به‌راه انداخته است. او ابتدا تعرفه جدید دسترسی به API توییتر را اعلام کرد که باعث نارضایتی بسیاری از شرکت‌ها شد؛ زیرا طبق دستورالعمل جدید تو‌ییتر، حساب‌های کاربری سازمانی و مؤسسه‌های تحقیقاتی باید مبلغ 42 هزار دلار در ماه را برای استفاده از واسط برنامه‌نویسی کاربردی شبکه اجتماعی مذکور پرداخت نمایند. تصمیمی که باعث شد مایکروسافت، تو‌ییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود خارج کند و ماسک غول فناوری را تهدید به شکایت نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی