ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
مالی و سرمایه گذاری

سیگیت به‌دلیل عرضه هارد‌دیسک به هواوی باید جریمه 300 میلیون دلاری پرداخت کند

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده نشان داده حتی پس از قرارگرفتن هواوی در لیست سیاه، سیگیت 7.4 میلیون هارد‌دیسک به آن عرضه کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰

سیگیت (Seagate)، شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات، با پرداخت جریمه 300 میلیون دلاری به وزارت بازرگانی ایالات‌متحده (DOC) به‌خاطر عرضه بیش از 1.1 میلیارد دلار هارد‌دیسک به هواوی و نقض تحریم‌های صادراتی موافقت کرده است.

دفتر صنعت و امنیت (BIS) این وزارت‌خانه در تحقیقات خود نشان می‌دهد که سیگیت بدون دریافت مجوز، 7.4 میلیون هارددیسک را بین آگوست 2020 تا سپتامبر 2021 برای هواوی ارسال کرده است، درحالی‌که قانون تحریم صادرات این شرکت در آگوست سال 2020 اعلام شده بود. بااین‌حال، همان‌طور که BIS اشاره می‌کند، سود سیگیت در فروش هارد‌دیسک بیش از دو‌برابر جریمه (300 میلیون دلار) اعلام شده است.

هواوی اولین‌بار در سال 2019 با وجود نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه فناوری‌های ارتباطی آن می‌تواند از شبکه‌های آمریکایی برای دولت چین جاسوسی کند، در لیست سیاه تجاری ایالات‌متحده قرار گرفت. این محدودیت‌ها در آگوست 2020 بیشتر شد و BIS عرضه بدون مجوز برخی از محصولات تولیدشده خارجی با فناوری‌های ایالات‌متحده به هواوی را نیز ممنوع کرد.

دلیل سیگیت برای عرضه هارددیسک به هواوی

رویترز در گزارش خود توضیح می‌دهد که سیگیت معتقد است هارددیسک‌های ساخت خارج آن مشمول محدودیت نمی‌شوند. به همین دلایل این شرکت به فروش خود ادامه داده است تا به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده HDD هواوی تبدیل شود. «متیو اکسلرود»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید:

«حتی پس از اینکه هواوی به‌دلیل رفتار غیرقانونی با امنیت ملی ما در فهرست سیاه قرار گرفت و رقبای آن به‌دلیل قوانین صادرات محصولات ما فروش به آن‌ها را متوقف کرده‌اند، سیگیت به عرضه هارددیسک برای هواوی ادامه داده است.»

«دیو موزلی»، مدیرعامل سیگیت، در بیانیه‌ای به بیزنس‌وایر گفت:

«به عقیده ما، امضای این قرارداد با BIS و حل این موضوع به نفع سیگیت، مشتریان و سهامداران ما خواهد بود. درحالی‌که اعتقاد داریم در زمان فروش هارددیسک‌های مورد‌بحث از تمام قوانین صادرات پیروی کرده‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که تعامل با BIS و حل‌و‌فصل این موضوع بهترین اقدام است.»

طبق شرایط تسویه‌حساب، سیگیت از 31 اکتبر 2023، جریمه 300 میلیون دلاری را در اقساط سه‌ماهه 15 میلیون دلاری پرداخت خواهد کرد که این روند پنج سال طول می‌کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی