ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Google Authenticator
تکنولوژی

اپ Google Authenticator با آپدیت جدید خود بالاخره می‌تواند به اکانت گوگل شما وصل شود

گوگل با آپدیت Google Authenticator اجازه می‌دهد تا درصورت ازدست‌دادن دستگاه خود، دسترسی به کدهای یک‌بارمصرف را از دست ندهید.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

با به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن Google Authenticator، حالا اگر دستگاه شما سرقت شود یا آن را گم کنید، دیگر از اکانت‌های خود بیرون نمی‌مانید، چون این به‌روزرسانی اپ Authenticator را با اکانت گوگل‌ شما سینک می‌کند تا نسخه پشتیبان کدها را در اختیار داشته باشید.

گوگل آپدیت جدیدی را برای اپلیکیشن Google Authenticator در اندروید و iOS منتشر کرده است که همگام‌سازی اختیاری سرویس رمزهای یک‌بار‌مصرف این شرکت با اکانت گوگل را ممکن می‌کند. پس از نصب این آپدیت کافی است این اپ را به اکانت گوگل خود وصل کنید تا درصورت گم‌شدن دستگاه، دیگر نگران ازدست‌رفتن کدهای یک‌بارمصرف و به‌دنبال آن، ازدست‌رفتن اکانت‌های خود نباشید.

در گذشته اگر موبایل شما دزدیده می‌شد یا آن را گم می‌کردید و دیگر به اپ Google Authenticator دسترسی نداشتید، نمی‌توانستید به اکانت‌هایی که احراز هویت دومرحله‌ای آن‌ها را با این برنامه راه‌اندازی کرده بودید، وارد شوید. حالا این به‌روزرسانی به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر به‌سمت فعال‌سازی این ویژگی حرکت کنند و نگران ازدست‌دادن دستگاهی که این اپلیکیشن روی آن نصب می‌شود، نباشند.

با این آپدیت استفاده از Google Authenticator آسان‌تر می‌شود

اگرچه همگام‌سازی Authenticator با اکانت گوگل اتفاق خوبی است، اما حالا باید بیشتر مراقب اکانت گوگل خود باشید؛ چرا که دسترسی هکرها به این اکانت می‌تواند مساوی دسترسی به تمام اکانت‌های شما باشد. این غول دنیای فناوری هم احتمالاً به همین دلیل تاکنون در مقابل عرضه این ویژگی مقاومت کرده بود.

ابزارهای تولید رمز یک‌بارمصرف رقیب ازجمله Microsoft Authenticator مدت‌هاست از پشتیبان ابری برای این کلیدها پشتیبانی می‌کنند. بااین‌وجود، با توجه به محبوبیت گسترده‌تر اپلیکیشن گوگل، این اتفاق می‌تواند کاربران بیشتری را به‌سمت استفاده از روش‌های احراز هویت دومرحله‌ای سوق دهد.

البته غول ماونتین ویو همچنان ترجیح می‌دهد که استفاده از رمزهای عبور به‌کلی کنار گذاشته شود و فناوری‌هایی مثل Passkeys جای این سازوکار را بگیرند. اما به‌نظر نمی‌رسد که این اتفاق به این زودی‌ها رخ دهد و همچنان بهتر است که برای حفاظت از حساب‌های کاربری خود از رمز یک‌بارمصرف استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی