ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متا
مالی و سرمایه گذاری

متا در فصل اول ۲۰۲۳ بیش از ۲۸ میلیارد دلار درآمد داشته است؛ ۳ درصد بیشتر از سال قبل

به گفته متا، فیسبوک در ماه مارس به‌طور متوسط 2.04 میلیارد فعال روزانه و 2.99 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشته است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

متا گزارش درآمد خود برای سه‌ماهه اول سال 2023 را اعلام کرد که طبق آن، شرکت مالک اینستاگرام و فیسبوک درآمدی معادل 28.65 میلیارد دلار داشته است که افزایش 3 درصدی آن نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین این شرکت برای همین بازه زمانی، از افزایش 26 درصد تبلیغات‌های خود خبر داده، اما میانگین قیمت هر تبلیغ 17 درصد کاهش یافته است.

از سویی دیگر، فیسبوک اکنون یک شبکه اجتماعی قدیمی محسوب می‌شود و با وجود رقابت با اینستاگرام، تیک‌تاک و اسنپ‌چت، ممکن است برخی افراد اعتقاد داشته باشند که این پلتفرم درحال نابودشدن است، اما نتایج ارائه‌شده توسط متا چنین چیزی را ثابت نمی‌کند. طبق اعلام این شرکت، کاربران فعال روزانه فیسبوک (DAU) در ماه مارس به‌طور متوسط 2.04 میلیارد نفر بوده که نسبت به سال قبل، 4 درصد افزایش پیدا کرده است. تعداد کاربران فعال ماهانه آن نیز تا 31 مارس 2023، به 2.99 میلیارد رسیده که نسبت به سال قبل، 2 درصد بیشتر شده است.

به‌دنبال افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی سراسر جهان، سرمایه‌گذاران احتمالاً از این موضوع که فیسبوک با وجود شرایط اقتصادی سخت، همچنان موفق ظاهر شده، خوشحال خواهند شد.

متا

تعداد کارمندان متا

همچنین این شرکت تعداد کل کارمندان خود تا 31 مارس 2023 را 77114 نفر اعلام کرده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، یک درصد کاهش پیدا کرده است. نکته قابل‌توجه اینکه کارمندانی که در نوامبر 2022 از این شرکت تعدیل شدند، شامل این تعداد نمی‌شوند، اما تعدیل نیروهای سال 2023، مانند مورد اخیر که در جریان آن 4000 هزار کارمند متا کار خود را از دست دادند، در آن لحاظ شده است.

تا قبل از بسته‌شدن بازار جهانی، سهام متا به قیمت 209.40 دلار معامله می‌شد، اما زمانی که این شرکت گزارش درآمد خود را منتشر کرد، سهام آن به 233.79 دلار افزایش یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی