ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ChatGPT
کیان

وقتی ربات اسپات بوستون داینامیکس به‌ کمک ChatGPT حرف می‌زند [تماشا کنید]

اکنون کاربران می‌توانند از Spot درباره مأموریت‌های گذشته و آینده سؤال کنند و این ربات می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

تقریباً هر روز خبر جدیدی از دنیای هوش مصنوعی شنیده می‌شود و اکنون ربات سگ Spot که توسط شرکت Boston Dynamics ساخته شده، به ChatGPT مجهز شده است تا از این طریق بتواند به سؤالات کاربران در سریع‌ترین زمان پاسخ دهد.

یک مهندس حوزه یادگیری ماشین (طبق توضیحات حساب توییتر او) به نام Santiago، هوش مصنوعی مولد ChatGPT را به ربات چهارپای Spot اضافه کرده است و همچنین ویدیویی را منتشر کرده که نحوه ادغام ChatGPT در اسپات و دلیل آن را توضیح می‌دهد.

اکنون با استفاده از سیستم تبدیل متن به گفتار گوگل، کاربران می‌توانند از Spot درباره مأموریت‌های گذشته و آینده سؤال کنند و این ربات می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد. سانتیاگو اشاره می‌کند که ChatGPT در این ربات سؤال را بررسی می‌کند، فایل‌های مربوط به آن را تجزیه کرده و درنهایت پاسخ را به کاربران ارائه می‌کند. برای انجام این فرایند، باید عبارات خاصی را به فرهنگ لغت Spot اضافه کرد.

ChatGPT در ربات چهارپای Spot

در ویدیوی بالا، Spot به سؤالاتی درباره میزان باتری خود و همچنین تعداد بازرسی‌های مأموریت بعدی‌اش پاسخ می‌دهد. همچنین آخرین کار خود را به تفکیک توضیح می‌دهد. ربات بوستون داینامیکس همچنین می‌تواند برای پاسخ‌های بله یا خیر، سر خود را به اطراف یا بالا و پایین تکان دهد.

با‌این‌حال، پیشرفت هوش مصنوعی در چند وقت گذشته، پس از نامه سرگشاده ایلان ماسک و 1000 فعال حوزه فناوری با هدف توقف توسعه آن به مدت 6 ماه، مخالفان خاص خود را پیدا کرده است. اعلام خبر اضافه‌شدن ChatGPT به ربات Spot نیز در توییتر انتقاداتی را به‌همراه داشت و Santiago در توییت دیگری درباره آن‌ها نوشت:

«دیروز ویدیویی در مورد ادغام ChatGPT با ربات منتشر کردم. 90 درصد نظرات به افرادی مربوط می‌شد که در مورد پایان بشریت صحبت می‌کردند. در همین حال، 99 درصد از دانشمندان داده هنوز درحال کشف نحوه تقسیم مجموعه داده‌های جدولی خود هستند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

    دم شما گرم

مطالب پیشنهادی