ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر گوشی
تکنولوژی

یک فناوری متفاوت: صفحه‌کلید پاپ‌آپ روی نمایشگر گوشی [تماشا کنید]

دانشمندان از فناوری جدیدی برای نمایشگر گوشی رونمایی کرده‌اند که ممکن است در آینده استفاده از صفحه‌کلیدهای پاپ‌آپ را فراهم کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

محققان آزمایشگاه Future Interfaces Group در «دانشگاه کارنگی ملون» این هفته از پیشرفت جدیدی در فناوری نمایشگر رونمایی کردند که می‌تواند از طریق کنترل‌های لمسی برجسته‌تر، قابلیت‌های لمسی نمایشگرهای آینده را تقویت کند. با وجود این فناوری، می‌توان انتظار داشت تا در آینده روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند یک صفحه‌کلید پاپ‌آپ لمسی برای عملکردهای مختلف وجود داشته باشد.

محققان Future Interfaces Group یک ویدیو و مقاله تحقیقاتی برای فناوری خود به اشتراک گذاشته‌اند که در آن نمایشگری نشان داده شده است که می‌تواند روی سطح خود برجستگی‌های فیزیکی کوچکی را ایجاد کند که می‌توان آن‌ها را زیر انگشتان خود حس کرد.

کاربردهای فناوری جدید نمایشگر گوشی

همان‌طور که در گزارش‌های مربوط به این فناوری توضیح داده شده است، از آن می‌توان برای توسعه کاربردهای مختلفی ازجمله نوتیفیکیشن‌های لمسی، صفحه‌کلید پاپ‌آپ که در مقایسه به نمونه‌های معمولی در زیر انگشتان احساس متفاوتی ارائه می‌کند، دکمه‌های پاپ‌آپ شخصی‌سازی‌شده برای کنترل عملکردهای مختلف سیستم و موارد دیگر استفاده کرد.

یکی از طرح‌های مفهومی نشان‌داده‌شده در مقاله تحقیقاتی دانشمندان شامل یک رابط موسیقی پاپ‌آپ می‌شود که برای محتوای درحال پخش، کنترل‌های موسیقی ارائه می‌کند. در طرح دیگری یک دکمه در یک گوشی هوشمند نمایش داده شده است که تا زمان فشار داده‌شدن بالا و پایین می‌پرد.

دانشمندان در این فناوری یک صفحه مسطح ساخته‌اند که با کمک پمپ‌های هیدرولیک مینیاتوری سطح آن بالا می‌آید. هر یک از پمپ‌های دستگاه به‌صورت جداگانه قابل کنترل است و می‌تواند به‌طور جداگانه فعال شود تا در یک فرم فشرده، برجستگی‌های پویا و لمسی ایجاد شود.

این سخت‌افزار مستقل، سبک و نسبتاً باریک است (با ضخامت 5 میلی‌متر) و می‌تواند در برابر یک فشار معمولی مقاومت کند.

درحال‌حاضر، این فناوری نوظهور به دانشگاه کارنگی ملون تعلق دارد، اما به‌راحتی می‌توان تصور کرد که شاید در آینده گوشی‌های هوشمند از آن استفاده کنند. اپل تاکنون برای بازخوردهای لمسی دستگاه‌های خود از ارتعاشات لمسی استفاده کرده است، اما این فناوری ابعاد دیگری را می‌تواند به نمایشگر آن اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی