ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استیشن 5
مالی و سرمایه گذاری

سونی تاکنون نزدیک به 40 میلیون پلی‌استیشن 5 فروخته است

سونی انتظار دارد تا در سال مالی جاری 25 میلیون واحد پلی استیشن 5 به فروش برساند که یک رکورد برای کنسول آن محسوب می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰

سونی اعلام کرده که در سه‌ماهه منتهی به 31 مارس 2023، 6.3 میلیون کنسول پلی استیشن 5 روانه بازار کرده و فروش کلی این کنسول اکنون به 38.4 میلیون واحد رسیده است. با‌این‌وجود، فروش کنسول پرچمدار سونی در مقایسه با سه‌ماهه مشابه سال قبل (2 میلیون واحد)، بیش از سه‌برابر شده و غول ژاپنی 19.1 میلیون PS5 در طول سال مالی 2022 فروخته است.

عملکرد نرم‌افزار و بازی‌های پلی استیشن 5

بلومبرگ در گزارشی در مورد نتایج مالی سه‌ماهه اخیر سونی توضیح می‌دهد که شرایط بخش نرم‌افزار پیچیده‌تر بوده است. درحالی‌که درآمد این شرکت از بازی‌ها به‌طور کلی افزایش پیدا کرده، اما واحدهای ارسال‌شده آن از 70.5 میلیون در سه‌ماهه چهارم سال 2021، به 68 میلیون در سه‌ماهه مشابه سال 2022 کاهش یافته است. تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه پلی استیشن نیز از 106 میلیون نفر به 108 میلیون نفر افزایش پیدا کرده و 47.4 میلیون نفر مشترک سرویس پلی استیشن پلاس بوده‌اند.

CNBC نیز در گزارش خود اشاره می‌کند که عملکرد سونی از نظر مالی به‌طور کلی قوی بوده و این شرکت سود 8.9 میلیارد دلاری را گزارش کرده است. درآمد نیز طی این سه‌ماهه به‌اندازه 35 درصد افزایش یافته و به حدود 22.5 میلیارد دلار رسیده است. آمار مربوط به فروش هدست پلی استیشن VR2 سونی که در طول این سه‌ماهه عرضه شد، اعلام نشده است.

سونی اطمینان دارد که این مسیر تا سال آینده ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی کرده است که درآمدش برای سال مالی 2023، 7 درصد افزایش پیدا کند. بلومبرگ در گزارش خود پیش‌بینی سود سونی برای سال مالی جاری را «محافظه‌کارانه» خوانده است. مالک برند پلی‌استیشن همچنین اعلام کرده است که قصد دارد در سال مالی جاری 25 میلیون واحد پلی استیشن 5 به فروش برساند که درصورت تحقق، یک رکورد برای کنسول آن خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی