ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چری eQ7
اخبار خودرو

چری eQ7 در راه است؛ یک شاسی‌بلند برقی با قیمتی در حدود 1.2 میلیارد تومان

چری eQ7 یک شاسی‌بلند برقی است که امسال با 208 اسب‌بخار قدرت و حداکثر سرعت 180 کیلومتر وارد بازار می‌شود.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

چری خود را برای رونمایی از یک کراس‌اوور برقی جدید آماده می‌کند. این کراس‌اوور سایز متوسط فعلاً با کد داخلی eQ7 شناخته می‌شود و قرار است از نیمه دوم امسال به فروش برسد. انتظار می‌رود این کراس‌اوور برقی با قیمتی بین 150 الی 200 هزار یوان راهی بازار شود. این ارقام معادل 21800 و 29100 دلار هستند.

برای استقبال از eQ7، این شرکت اخیراً نخستین تصاویر رسمی از آن را منتشر کرده است. این کراس‌اوور که باید به مصاف بی‌وای‌دی سانگ پلاس برود، از یک پلتفرم اختصاصی و شاسی تمام آلومینیومی بهره می‌برد. چری ادعا می‌کند استفاده از این شاسی وزن خودرو را حدود 25 درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر شاسی، پنل‌های بدنه این خودرو نیز عمدتاً جنسی از آلومینیوم خواهند داشت.

طراحی همسو با مدل‌های روز جهان

از نظر طراحی باید گفت چری eQ7 چهره مدرن و به‌روزی دارد. در نمای روبه‌رو، خبری از جلوپنجره مشبک نیست؛ چرا که نیروی مورد‌نیاز این خودرو توسط پیشرانه برقی تأمین می‌شود. استفاده از چراغ‌های دو‌تکه روندی نسبتاً جدید در بین خودروسازان است. چری نیز از این روند پیروی کرده و eQ7 را به این نوع چراغ تجهیز کرده است. همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده کنید، چراغ‌های اصلی این کراس‌اوور روی سپر قرار دارند و نوارهای باریک موجود زیر کاپوت مربوط به چراغ‌های روشنایی در روز هستند.

چری eQ7

در نمای جانبی، چری eQ7 تفاوت رنگ ستون‌ها و سقف با قسمت‌های اصلی بدنه جلب‌توجه می‌کند. مثل ستون‌ها و سقف، لبه گلگیرها، رکاب جانبی و پایین درها به رنگ مشکی هستند. به‌عنوان یک شاسی‌بلند سایز متوسط، این خودرو طولی برابر با 4675 میلی‌متر و عرضی برابر با 1910 میلی‌متر دارد. ارتفاع آن نیز 1660 میلی‌متر است و فاصله محوری آن به 2830 میلی‌متر می‌رسد.

چری eQ7

در نمای عقب، چراغ‌ها از نوع سرتاسری هستند و در حد فاصل آن‌ها نام چری درج شده است. سپر این کراس‌اوور ارتفاع نسبتاً زیادی از سطح زمین دارد و بخش اعظمی از آن به رنگ مشکی است.

چری eQ7

طرح دیجیتال کابین چری eQ7 نشان می‌دهد این خودرو نیز در پشت فرمان خود یک پنل عریض دارد. این پنل میزبان دو نمایشگر است که با کمک یکی از آن‌ها می‌توان سیستم اینفوتینمنت را مدیریت کرد. نمایشگر دیگر نیز اطلاعات موردنیاز راننده را در اختیار او قرار می‌دهد. نکته جالب اینکه با دقت در طرح دیجیتال مشخص می‌شود چری eQ7 فاقد اهرم گیربکس روی کنسول میانی است. به‌احتمال‌قوی این اهرم روی ستون فرمان قرار دارد.

کابین

مشخصات فنی چری eQ7

نیروبخش چری eQ7 یک موتور برقی با 155 کیلووات یا 208 اسب‌بخار قدرت است. با اتکا به این موتور، eQ7 توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت را دارد. انرژی موردنیاز این خودرو توسط پک باتری لیتیوم-آهن-فسفات تأمین می‌شود. در رابطه با ظرفیت این باتری یا برد حرکتی این خودرو فعلاً اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی