ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو
اخبار خودرو

جزئیات مرحله دوم ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو در 20 اردیبهشت‌ماه

مرحله دوم ثبت‌نام متقاضیان در این سامانه از روز چهارشنبه، بیستم اردیبهشت‌ماه، آغاز می‌شود و تا 9 روز بعد ادامه دارد.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

پس از چند روز تأخیر، زمان جدید ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد. مرحله دوم ثبت‌نام متقاضیان در این سامانه از روز چهارشنبه، بیستم اردیبهشت‌ماه، آغاز می‌شود و تا 9 روز بعد ادامه دارد. متقاضیان از روز 20 تا 29ام اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی easalcar.ir نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. پس از آن و با وقفه‌ای چند‌روزه، امکان ثبت‌نام و انتخاب خودرو توسط آن‌ها وجود خواهد داشت.

بنابر اعلام قبلی، قرار بود مرحله دوم ثبت‌نام در سامانه جامع خودرو از روز 16 اردیبهشت‌ماه آغاز شود، اما این کار به تأخیر افتاد. وزارت صمت دلیل این تأخیر را آنالیز وضعیت ثبت‌نام متقاضیان بعد از تغییر نوع خودرو در مرحله اول عنوان کرده است. موعد تحویل خودروی بسیاری از متقاضیان در این مرحله به سال 1403 موکول شده بود و به همین دلیل برای این گروه از متقاضیان امکان تغییر خودروی ثبت‌نامی فراهم شد.

نگاهی به مرحله اول ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو

نوبت اول ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو اسفندماه 1401 برگزار شد. براساس آمارهای وزارت صمت، در این نوبت 900 هزار متقاضی شرکت کردند که 800 هزار نفر آن‌ها خواهان خرید محصولی از ایران‌خودرو بودند. وزارت صمت این دلیل را علت اصلی ارائه نوبت تحویل برخی خودروها در سال 1403 عنوان کرده است. درنتیجه اعتراض متقاضیان به تعیین تاریخ تحویل طولانی‌مدت، وزارت صمت امکان تعویض خودروی ثبت‌نامی را برای این افراد فراهم کرد.

پیش از این نیز مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد که در نوبت دوم ثبت‌نام در سامانه جامع خودروی این شرکت حضور نخواهد داشت. درصورتی‌که چنین اتفاقی رخ دهد، استقبال از نوبت دوم در مقایسه با نوبت اول بسیار کمرنگ خواهد بود. هنوز مشخص نیست کدام شرکت و با چه محصولاتی در نوبت دوم ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو حضور خواهند داشت. بااین‌حال انتظار داریم سایپا و شرکت‌های خودرو‌ساز خصوصی در این مرحله محصولاتی را عرضه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی