ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

هشدار انجمن بلاکچین درباره باج‌گیری کلاهبرداران حوزه ارزهای دیجیتالی

براساس بیانیه این انجمن، کلاهبرداران با به تله انداختن کاربران اقدام به اخاذی از آنها می‌کنند.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۷

انجمن بلاکچین با انتشار بیانیه‌ای درباره روش‌های کلاه‌برداری از حساب رمزارز افراد هشدار داد. براساس بیانیه این انجمن، کلاهبرداران با روش‌هایی عجیب اقدام به اخاذی از کاربران می‌کنند. در این روش شخص کلاهبردار کاری می‌کند تا بتواند از افراد باج‌خواهی کند.‌ درواقع کلاهبردار سرقت از کیف پول خودش را صحنه‌سازی می‌کند و سپس از فردی که در این دام‌ افتاده، اخاذی می‌کند.

به گزارش دیجیاتو‌، بیانیه اخیر انجمن بلاکچین تأکید کرده است که اخیراً روشی از کلاهبرداری مشاهده شده که نتیجه آن هتک آبرو و اعتبار از افراد یا اقدام به باج‌خواهی از آن‌هاست.

در این روش کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با مراجعه به قربانی اظهار می‌کند که موجودی کیف پول رمزارزی خود در کیف پول بلاک شده است یا قادر به برداشت آن نیست. سپس او برای بررسی کیف پول توسط فرد قربانی، رمز کیف پول یا کلمات کلیدی خود را در اختیارش قرار داده است و از آنجایی که خود فرد کلاهبردار هنوز به آن‌ها دسترسی دارد، اقدام به برداشت موجودی می‌کند.

در این مرحله کلاهبردار با شواهد موجود اقدام به شکایت به انواع مراجع یا تهدید به آن (انصراف از شکایت درصورت پرداخت باج) می‌کند. درواقع شخص کلاهبردار که به دروغ گفته است به کیف پول خود دسترسی ندارد، فرد قربانی را متهم به دزدی، تهدید به شکایت و انصراف از شکایت درصورت پرداخت باج می‌کند.


انجمن بلاکچین در راستای راهنمایی افراد برای جلوگیری از تکرار چنین تجربه‌هایی تأکید کرده است که کاربران توجه داشته باشند اجاره‌دادن حساب بانکی و همچنین دسترسی حساب کاربری به افراد دیگر نیز منجر به انواع کلاهبرداری با استفاده از اطلاعات هویتی افراد خواهد شد.

این نکته را باید مورد‌توجه قرار داد که صرفاً دسترسی به حساب کاربری و اطلاعات هویتی مسیر کلاهبرداری نیست و گاهی تشویق به خرید یک کوین با وعده رشد قطعی، وعده پرداخت سود ثابت و انواع روش‌های بازاریابی چندسطحی غیرمتعارف نیز از انواع روش‌های کلاهبرداری است.

همچنین فعالان بازار رمزارز باید آگاه باشند که پذیرش و پرداخت بها به هر توکنی که بازار ثابت جهانی در چند پلتفرم معتبر ندارد نیز امن نیست و یک دام کلاهبرداری به‌نظر می‌رسد.

علاوه‌براین، خرید و فروش یک کوین در زمان معین (پامپ و دامپ) و همچنین دریافت پیام از افراد ناشناس اکثراً خارجی برای سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای صرفاً منجر به قربانی‌شدن کاربر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی