ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

گزارش عملکرد مالی فناپ در سال 1401 منتشر شد: رشد 42 درصدی درآمد عملیاتی در یک سال

صورت‌های مالی تلفیقی و جداگانه فناپ را در ادامه مرور خواهیم کرد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۷

صورت سود و زیان تلفیقی «فناپ» نشان می‌دهد درآمد عملیاتی این شرکت در سال 1401 به بیش از 6200 میلیارد تومان رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 42 درصدی داشته. فناپ همچنین در سالی که گذشت، سود خالص 603 میلیارد تومانی از فعالیت‌های خود و زیرمجموعه‌هایش شناسایی کرده است.

صورت‌های مالی تلفیقی و جداگانه شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) منتهی به 29 اسفندماه 1401 روی کدال منتشر شد. شرکت فناپ وابسته به گروه مالی پاسارگاد است که فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرد.

فعالیت‌های اصلی این مجموعه عمدتاً در زمینه‌های فناوری اطلاعات، تهیه و تولید سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، اجرای برنامه‌ها و سیستم‌های آموزشی است. فعالیت اصلی شرکت‌های فرعی آن نیز عمدتاً در‌زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

صورت‌های تلفیقی این شرکت نشان می‌دهند فناپ به‌همراه گروه‌های زیرمجموعه‌اش، در سال 1401 درآمد عملیاتی 6200 میلیارد تومانی داشته که نسبت به سال 1400 رشد 42 درصدی را تجربه کرده است. سود خالص فناپ نیز 603 میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 24 درصد رشد داشته است.

درآمد فناپ

درآمدهای 16 شرکت ازجمله ابرآروان و زیرساخت ابرآروان، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، نرم‌افزاری داتیس آرین قشم و آسان پادرو مشمول تلفیق در این صورت‌های مالی هستند. دارایی‌های ثابت آن‌ها نیز بیش از 5100 میلیارد تومان و دارایی‌های نامشهود آن بیش از 2100 میلیارد تومان گزارش شده است.

درآمد عملیاتی فناپ به تنهایی در یک سال گذشته حدود 938 میلیارد تومان و سود خالص آن نیز بیش از 750 میلیارد تومان بوده است.

بررسی مسیرهای درآمد فناپ

درآمد عملیاتی فناپ از چهار حوزه «فروش کالا و قطعات»، «فروش نرم‌افزار»، «درآمد ارائه خدمات» و «سود سرمایه‌گذاری‌ها» حاصل می‌شود.

درآمد عملیاتی فناپ از فروش کالا و قطعات 26 میلیارد تومان، از فروش نرم‌افزار 526 میلیارد تومان و از سود سرمایه‌گذاری‌هایش نیز 412 میلیارد تومان بوده است. گروه‌های زیرمجموعه این شرکت نیز درآمدی 3543 میلیارد تومانی از فروش کالا و قطعات، 734 میلیارد تومان از فروش نرم‌افزار، 1910 میلیارد تومان از ارائه خدمات و 17 میلیارد تومان بابت سرمایه‌گذاری کسب کرده‌اند.

درآمد فناپ

بنابر صورت‌های مالی فناپ، درآمد این شرکت از فروش لایسنس افزایش تراکنش سرزمین هوشمند پاد بالغ بر 278 میلیارد تومان بوده و فروش لایسنس نرم‌افزارهای بانکی و بیمه نیز برای گروه‌های فناپ درآمدی 440 میلیارد تومانی به‌همراه داشته است.

بهای تمام‌شده درآمدهای عملیاتی فناپ نیز در سالی که گذشت، حدود 298 میلیارد تومان و برای گروه‌ آن نیز حدود 4800 میلیارد تومان گزارش شده است.

آن‌طور که در بخش هزینه‌ها ذکر شده، عمده هزینه‌های اجاره گروه مربوط به اجاره محل شرکت نویان ابرآروان به مبلغ 6 میلیارد تومان، شرکت فناپ تلکام حدود 18 میلیارد تومان و و فناپ زیرساخت در حدود 5.7 میلیارد تومان است.

تعداد کارکنان شرکت اصلی فناپ در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، نصف شده و به 406 نفر رسیده که علت آن نیز انتقال پروژه راهکارهای جامع صنعتی عنوان شده است. در مقابل تعداد کارکنان شرکت‌های گروه فناپ رشدی تقریباً 10 درصدی داشته و به 5746 نفر رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی