ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام Autotalks
کامپیوتر و سخت افزار

کوالکام شرکت Autotalks را تصاحب می‌کند؛ تولیدکننده تراشه‌های ایمنی برای بازار خودرو

کوالکام در بیانه‌ای اعلام کرد که با خرید شرکت Autotalks موافقت کرده است تا حضور خود را در بازار خودرو پررنگ‌تر کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

کوالکام موافقت کرده شرکت Autotalks را که یک تولیدکننده تراشه بدون کارخانه است، بخرد. این معامله احتمالاً با ارزشی در حدود 350 تا 400 میلیون دلار انجام خواهد شد. این شرکت تراشه و فناوری‌های ارتباطی خودرو می‌سازد و هدف آن ارتقای ایمنی جاده‌ها برای اتومبیل‌های معمولی و خودران است.

کوالکام در بیانیه‌ای اعلام کرده که راهکارهای آماده تولید، دومنظوره و مستقل Autotalks در خدمات Snapdragon Digital Chassis به‌کار گرفته خواهد شد. این واحد از محصولات اسنپدراگون بر فناوری‌های ابری و رانندگی خودکار تمرکز دارد.

«ناکول دوگال»، معاون ارشد واحد فناوری‌های خودرویی کوالکام می‌گوید: «ما از سال 2017 مشغول سرمایه‌گذاری درزمینه تحقیق، توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌های V2X [ارتباطات خودرو با همه‌چیز] بوده‌ایم و باور داریم که بالغ‌ترشدن بازار خودرو به یک معماری ایمنی V2X مستقل نیازمند است تا ایمنی جاده‌ها و سامانه حمل‌ونقل هوشمند ارتقا یابد.»

کوالکام مشتاق بهره‌گیری از تجربیات Autotalks است

دوگال می‌گوید کوالکام قدردان تجربیات طولانی Autotalks در حوزه فناوری‌های V2X و تعهد آن‌ها به حل مشکلات ایمنی در جهان واقعی است: «ما بی‌صبرانه منتظر این همکاری هستیم تا راهکارهای جهانی V2X را با سرعت بالاتر به بازار عرضه کنیم و شرایط پذیرش عمومی این فناوری‌های بسیار مهم درزمینه ایمنی را فراهم نماییم.»

برای خودروها و سیستم‌های بدون راننده یا کمک‌راننده نکته مهم این است که شرکت‌ها بتوانند به کاربر اطمینان دهند که این فناوری‌ها ایمن‌ هستند. بنابراین کوالکام و Autotalks احتمالاً باید قابلیت‌هایی را ارائه کنند تا آن‌ها را از رقبا جلو بیندازد؛ چرا که هنوز خیلی از مردم درباره استفاده از اتومبیل‌های خودران گارد دارند.

کوالکام انتظار دارد که صنعت خودرو یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد و رشد این شرکت در سال‌های آینده باشد. این غول آمریکایی در نمایشگاه CES پارسال از پلتفرم Snapdragon Ride Vision رونمایی کرد که یک سکوی باز، مقیاس‌پذیر و ماژولار برای تولیدکنندگان خودرو است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که درآمد کسب‌وکار خودرویی آن‌ها تا سال مالی 2026 به حدود 4 میلیارد دلار برسد. این معامله جدید قرار است نقش مهمی در دستیابی به این هدف داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی