ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفات حوادث رانندگی
اخبار خودرو

رکورد تلفات حوادث رانندگی در کشور شکسته شد؛ فرشته مرگ تخت‌گاز می‌تازد

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال 1401 افزایش 16 درصدی داشته است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۵

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال 1401 افزایش 16 درصدی داشته است. براساس اعلام این سازمان، متأسفانه ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر در تصادفات رانندگی سال 1401 جان خود را از دست داده‌اند. میزان تلفات حوادث رانندگی در سال 1400 برابر با ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر بود که براین‌اساس، نرخ این تلفات رشد 16.2 درصدی را تجربه کرده و متأسفانه رکورد جدیدی را در چند سال اخیر ثبت کرده است.

در گزارش سازمان پزشکی قانونی به جزئیات تلفات حوادث رانندگی نیز اشاره شده. از کل افرادی که طی سال گذشته جان خود را در جاده‌های کشور از دست دادند، ۱۵ هزار و ۴۳۹ نفر مرد و چهار هزار و ۵۱ نفر زن بودند. همچنین از کل آمار کشته‌شدگان تصادفات رانندگی، ۱۳ هزار و ۵۴۳ نفر در محور‌های برون‌شهری، چهار هزار و ۶۲۰ نفر در مسیر‌های درون‌شهری و باقی موارد در سایر محور‌ها جان خود را از دست دادند.

بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در شهریورماه رخ داده‌ است؛ یک هزار و ۹۷۳ نفر در شهریورماه 1401 جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده‌اند که شهریور را به سیاه‌ترین ماه جاده‌های ایران تبدیل کرد. از سوی دیگر، بهمن‌ماه 1401 شاهد کمترین میزان فوتی بر اثر تصادفات بوده؛ در این ماه یک هزار و ۳۷۳ فوتی ثبت شده است.

آمار مجروحین نیز در این سال چشمگیر بوده. براساس گزارش پزشکی قانونی، ۳۶۹ هزار و ۲۷۹ نفر در جریان حوادث رانندگی به اورژانس مراجعه کرده‌اند. آمار مجروحین سوانح رانندگی نیز نسبت به سال پیش افزایش 16.4 درصدی را نشان می‌دهد.

کدام استان‌ها کمترین و بیشترین میزان تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند؟

از بین تمامی استان‌های کشور، بیشترین میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی متعلق به استان‌های فارس بوده است. یک هزار و ۵۶۷ نفر در جریان تصادفات رانندگی این استان طی سال 1401 جان خود را از دست دادند. استان سیستان و‌ بلوچستان نیز با آمار تلفات یک هزار و ۴۵۳ نفر در رتبه دوم قرار دارد. استان تهران نیز با آمار یک هزار و ۴۳۹ فوتی در رده سوم بیشترین میزان تلفات ناشی از حوادث رانندگی قرار دارد.

در طول سال 1401، 180 نفر در تصادفات رانندگی استان ایلام جان خود را از دست داده‌اند. براین‌اساس، استان ایلام کمترین میزان تلفات را در سال 1401 ثبت کرده است. چهارمحال و‌ بختیاری با ۲۲۹ فوتی و اردبیل با ۲۵۱ فوتی نیز در رتبه‌های بعدی کمترین میزان تلفات حوادث رانندگی قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی