ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل فولد
موبایل

پیکسل فولد، اولین گوشی تاشوی گوگل، با قیمت 1799 دلار معرفی شد

گوگل سرانجام با پیکسل فولد، گوشی‌ای که می‌تواند با بازشدن به یک تبلت تبدیل شود، به جنگ با سامسونگ رفت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۳۳

پس از سال‌ها شایعه، گوگل سرانجام از اولین گوشی تاشوی خود با نام «پیکسل فولد» رونمایی کرد. گوشی تاشوی 1799 دلاری گوگل که پیش‌فروش آن از امروز آغاز شده، قرار است در زمان عرضه در ماه ژوئن (خرداد-تیرماه) با گلکسی زد فولد 4 سامسونگ رقابت کند. در ادامه مشخصات این دستگاه را مرور خواهیم کرد که از طریق جدول انتهای مطلب نیز می‌توانید آن‌ها را به‌طور خلاصه مرور کنید.

مشخصات پیکسل فولد

گوشی تاشو گوگل

هرچند پیکسل فولد در مقایسه با گزارش‌های قبلی کمی گران‌تر است، اما از نظر مشخصات سخت‌افزاری تقریباً همان چیزی است که انتظار داشتیم. این دستگاه دارای یک نمایشگر خارجی 5.8 اینچی و یک نمایشگر داخلی 7.6 اینچی عریض است. هر دو نمایشگر این دستگاه پنل OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR هستند و تفاوت مهم اینکه پنل خارجی کمی روشن‌تر است (1550 نیت در مقابل 1450 نیت).

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه گوشی‌های تاشو، چین‌وچروک و خط تای وسط نمایشگر آن‌هاست و درباره پیکسل فولد ادعا شده که این دستگاه نسبت به رقیب اصلی خود، یعنی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ، چین‌وچروک بسیار کمتری دارد. لولای دستگاه نیز از فولاد ضد‌زنگ ساخته شده است و گوگل ادعا کرده که می‌توان آن را 200 هزار بار باز و بسته کرد.

پیکسل فولد از نظر مشخصات داخلی نیز کاملاً قابل‌توجه است. این دستگاه از همان پردازنده Tensor 2 موجود در پیکسل 7 و 6 پرو (و همچنین پیکسل 7A و پیکسل تبلت که امروز معرفی شدند) به‌همراه 12 گیگابایت رم بهره می‌برد. گزینه‌های ذخیره‌سازی دستگاه نیز شامل 256 یا 512 گیگابایت می‌شود، اما هیچ راهی برای افزایش آن وجود ندارد.

گوگل ادعا کرده است که باتری تقریباً 4800 میلی‌آمپرساعتی پیکسل فولد که به دو سلول تقسیم شده، عمر باتری «بیش از 24 ساعت» را ارائه می‌کند. همچنین این دستگاه را می‌توان با سرعت شارژ سیمی 30 وات شارژ کرد و از شارژ بی‌سیم استاندارد Qi نیز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه در جعبه دستگاه هیچ شارژری وجود ندارد.

گوشی تاشوی گوگل درمجموع دارای پنج دوربین است. دو دوربین 8.3 مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد که یکی از آن‌ها در فضای بیرونی دستگاه برای عکس‌های سلفی و دیگری در بالای نمایشگر داخلی برای تماس‌های ویدیویی قرار گرفته است. سه دوربین نیز روی پنل پشتی دستگاه واقع شده که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با قابلیت تثبیت اپتیکال، یک دوربین فوق‌عریض 10.8 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 10.8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 5 برابر می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های پیکسل فولد می‌توان به گواهی IPX8 اشاره کرد؛ به این معنی که این دستگاه می‌تواند در برابر آب و نه گردوغبار، مقاومت داشته باشد.

مشخصات پیکسل فولد
نمایشگرخارجی: 5.8 اینچ / داخلی: 7.6 اینچ
چیپستتنسور 2
رم12 گیگابایت
حافظه داخلی256 یا 512 گیگابایت
دوربین48 مگاپیکسلی اصلی، فوق‌عریض 10.8 مگاپیکسلی و تله‌فوتو 10.8 مگاپیکسلی
دوربین سلفیدو دوربین 8.3 مگاپیکسلی
باتری4800 میلی‌آمپرساعت
قیمت1799 دلار

اسپانسر این رویداد دیجیاتو، دی‌جی‌لند است؛ دی‌جی‌لند، خرید اینترنتی کالای دیجیتال

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

    گوگل کمپانی بسیار با ارزشیِ

مطالب پیشنهادی