ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیکون Z8
دوربین

دوربین نیکون Z8 معرفی شد؛ سنسور 46 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 8K60

دوربین نیکون Z8 درواقع تقریباً همان Z9 است که درون بدنه‌ای کوچک‌تر و قابل‌حمل‌تر قرار گرفته است تا با قیمت کمتری عرضه شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

دوربین مورد انتظار نیکون Z8 بالاخره رسماً معرفی شد. این دوربین بدون آینه تقریباً همان مدل Z9 است که قابلیت‌های حرفه‌ای خود را در بدنه‌ای کوچک و قابل‌حمل قرار داده و حدود 1500 دلار قیمت خود را پایین‌تر آورده است.

نیکون Z8 از سنسور فول‌فریم پشته‌ای 45.7 مگاپیکسلی با فرمت FX بهره می‌برد که با پردازنده EXPEED 7 کار می‌کند. به همین خاطر این سنسور می‌تواند نرخ اسکن بالایی داشته باشد و از شاتر مکانیکی استفاده نکند. این سنسور همان مدلی است که در Z9 وجود داشت.

مشخصات فنی دوربین نیکون Z8

دوربین جدید نیکون می‌تواند با نرخ 20 فریم بر ثانیه بیش از 1000 فریم تصویر RAW ثبت کند. این محصول همچنین تا نرخ 120 فریم از فوکوس خودکار بهره می‌برد. با Z8 می‌توانید به‌صورت 12 بیت N-RAW در نرخ 8K 60fps یا 4K 120fps فیلم‌برداری داشته باشید.

نیکون همچنین چندین درگاه کاربردی ازجمله دو درگاه USB-C – یکی برای انتقال اطلاعات و دیگر برای شارژ – و یک درگاه بزرگ HDMI را روی این دستگاه قرار داده است. این محصول همچنین دو شکاف کارت‌خوان حافظه دارد که یکی برای کارت‌های CFExpress Type-B و دیگری برای کارت‌های SD استفاده می‌شود.

نیکون Z8 به‌گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند حتی در دمای منفی 10 درجه سلسیوس کار کند. در طراحی این دوربین از یک ترکیب فیبر کربن جدید و آلیاژ منیزیم استفاده شده است تا وزن دستگاه را پایین نگه دارد.

از قابلیت‌های جدید این دوربین می‌توانیم به Portrait Impression Balance، نرم‌سازی ظاهر پوست در تصاویر پرتره و پشتیبانی از فرمت HEIF اشاره کنیم. ویژگی‌های متنوع این دوربین اجازه می‌دهد این دستگاه برای حرفه‌ای‌ها، فیلم‌بردارها و فیلم‌سازان خلاق گزینه جذابی باشد.

نیکون Z8 از 4 خردادماه با قیمت 3999 دلار وارد بازار می‌شود. کاربران می‌توانند باتری کمکی MB-N12 را هم با قیمت 349 دلار تهیه کنند. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم این دستگاه در مقایسه با Z9 چه عملکردی در دنیای واقعی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی