ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایپا کادیلا
خودرو

واکنش رسانه‌های فرانسوی به معرفی سایپا کادیلا؛ ال 90 ایرانیزه مورد تمسخر قرار گرفت!

داچیا لوگان که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در بازار فرانسه عرضه شد، قرار است با نامی متفاوت به خطوط تولید پارس خودرو بازگردد.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

نسل اول داچیا لوگان که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در بازار فرانسه عرضه شد، به‌لطف طراحی مجدد توسط سایپا که پیش از این، آن را تحت قرارداد با رنو تولید می‌کرد، با نام سایپا کادیلا در ایران عرضه خواهد شد. این نوشته‌های یک رسانه فرانسوی در مورد محصول جدید پارس خودرو است؛ خودرویی که براساس پلتفرم داچیا لوگان شکل گرفته و حدود بیست سال از طراحی اولیه خود عقب‌تر است!

در سال ۲۰۱۸ و با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، رنو به همکاری خود با سایپا پایان داد. براساس این همکاری، سایپا نسل اول داچیا لوگان را مونتاژ و با نام تندر ۹۰ به بازار عرضه کرد. دو سال بعد، سایپا از برنامه خود برای آغاز مجدد تولید نسخه به‌روزشده این سدان با تکیه بر تولید داخلی و زنجیره تأمین ایجادشده در زمان توافق با رنو خبر داد. حالا با کمی تأخیر، نسخه تکامل‌یافته داچیا لوگان با نام سایپا کادیلا (کد P90) رونمایی شده است.

تفاوت‌های سایپا کادیلا با رنو لوگان

از نمای روبه‌رو به سختی می‌توان داچیای پنهان در زیر پوست این خودروی سایپا را تشخیص داد؛ چون این خودرو از نو طراحی شده است. چراغ‌های جلو به‌طور قابل‌توجهی بزرگ و مدرن شده‌اند و یک نوار کرومی در بالای جلوپنجره بزرگ قرار گرفته است. در زیر سپر سه ورودی هوا و یک اسپویلر مشابه خودروهای اسپرت به‌چشم می‌خورند. چراغ‌های عقب افقی جدید نیز ظاهر عقب خودرو را تغییر می‌دهند. تنها نیم‌رخ لوگان قابل تشخیص است. کابین نیز با فرمان جدید، داشبورد دیجیتال و نمایشگر لمسی مرکزی به‌روز شده.

دیگر ویژگی مهم محصول جدید سایپا، موتور ۱.۶ لیتری بنزینی چهارسیلندر جدید ME16 با توان ۱۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۷ نیوتن‌متر است. این پیشرانه جایگزین موتور ۱۰۵ اسب‌بخار K4M رنو شده که روی مدل قبلی نصب شده بود. کادیلا مجهز به جعبه‌دنده دستی، به‌زودی با جعبه‌دنده اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود. این سدان اصالتاً رومانیایی، پس از گذشت ۱۹ سال از عرضه اولیه‌اش و ۱۱ سال پس از عرضه جانشین آن در بازار فرانسه، در ایران عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ahmadreza6888
    Ahmadreza6888 | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سر تیتر دروغ.افرین بهتون

  • sackboy
    sackboy | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

    مطلبتون خیلی زرد بود! چیزی که داره به بازار عرضه می‌شه، اون بخشیش که جدیده و بازطراحی شده، در فرانسه به این شکل وجود خارجی نداره. اون بخشیش هم که کپی L90 ه، خیلی وقته تو ایران هست و قرار نیست تازه بیاد تو بازار.
    حالا صرف این که یک فرانسوی اینو گفته، ارزش این مطلب زردو بیشتر نمی‌کنه.
    ایراداتی به این مسأله و قدیمی بودن L90 وارد هست، ولی صرف این که یه چشم آبی در موردش حرف زده، دلیل نمیشه روایت تحریف شده ایشون رو بازتاب بدیم!

  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    کجاش مسخره کردن؟

مطالب پیشنهادی