ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدفون Fairbuds XL
گجت ها

شرکت Fairphone از یک هدفون کاملاً قابل‌تعمیر توسط کاربران رونمایی کرد

Fairbuds XL دارای مشخصاتی مانند حذف نویز فعال و باتری 800 میلی‌آمپرساعتی است و تمام قطعات آن را می‌توان تعمیر یا تعویض کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

شرکت هلندی فیرفون (Fairphone) که تاکنون از چهار گوشی‌هوشمند با همین نام رونمایی کرده، اکنون اولین هدفون روی گوشی خود را با نام Fairbuds XL معرفی کرده است که بیش از هرچیز، روی قابلیت تعمیر آن تمرکز کرده است. این شرکت مدعی شده که Fairbuds XL از پایدارترین هدفون‌های موجود در بازار است و تقریباً تمام قطعات آن توسط کاربر قابل‌تعویض و خرید است.

از نظر مشخصات، این هدفون نه‌تنها ویژگی‌های اولیه را به کاربران ارائه می‌کند، بلکه دارای قابلیت حذف نویز فعال (ANC)، حالت‌های صوتی متعدد، اتصال بلوتوث دو نقطه‌ای و گارانتی دو ساله است.

مشخصات و طراحی هدفون Fairbuds XL

با وجود اتصالات سیمی قابل‌مشاهده و بدنه تاشو، هدفون Fairbuds XL از نظر طراحی شاید چندان قابل مقایسه با هدفون‌های سونی XM5s و B&W Px7s نباشد؛ زیرا این دستگاه‌ها دارای سیم‌های مخفی و درمجموع تنظیماتی زیباتر هستند.

دکمه‌های کنترل هدفون روی گوشی سمت راست آن قرار گرفته‌اند و دارای یک دکمه لوزی شکل برای فعالسازی ANC و یک پورت USB-C است. داخل جعبه دستگاه نیز یک کیف حمل پلی استر و دفترچه راهنمای کاغذی کوچک قرار گرفته و هیچ خبری از کابل شارژ USB-C یا آداپتور صوتی نیست.

در مورد سخت‌افزار این دستگاه، Fairbuds XL با درایورهای دینامیک 40 میلی‌متری، حذف نویز فعال (ANC) و حالت صدای طبیعی (Ambient Sound Mode) عرضه می‌شود. باتری 800 میلی‌آمپرساعتی آن نیز طبق گفته شرکت، با وجود حذف نویز 26 ساعت و در صورت خاموش‌بودن آن، بیش از 30 ساعت دوام خواهد آورد.

Fairbuds XL در رنگ‌های مشکی و سبز عرضه خواهد شد. از همین امروز این هدفون را می‌توان با قیمت 249 یورو (حدود 275 دلار) از بازارهای اروپا خریداری کرد. قطعات جایگزینی از طریق وب‌سایت فیرفون فروخته می‌شود، شامل باتری (19.95 یورو)، بالشتک گوش (14.95 یورو) و سه جزء جداگانه هدبند (هرکدام 19.95 یورو) می‌شود. بنابراین در صورت فرسودگی یا خراب‌شدن هر یک از قطعات، می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی