ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه رانندگی
اخبار خودرو

مبلغ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز به میزان دو برابر افزایش خواهد یافت

سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، مخدوش‌کردن پلاک و رانندگی در حالت مستی ازجمله تخلفات حادثه‌ساز هستند.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

بنابر اعلام سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا، مبلغ هفت جریمه رانندگی به میزان دو برابر افزایش یافت. این جرائم از نوع تخلفات حادثه‌ساز هستند که زمینه‌ساز اتفاقات ناگواری می‌شوند. سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، مخدوش‌کردن پلاک و رانندگی در حالت مستی ازجمله این تخلفات حادثه‌ساز هستند.

پلیس راهور ناجا با ارائه درخواستی به وزارت دادگستری، از این وزارتخانه خواسته است تا مبلغ جریمه رانندگی 7 تخلف از 120 تخلف ثبت‌شده را به‌صورت چشم‌گیر افزایش دهد. پلیس امیدوار است تا افزایش چشمگیر مبلغ این جرائم، موجب کاهش تخلفات و همچنین کاهش تلفات جانی شود. براساس پیشنهاد پلیس، مبلغ جریمه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و مخدوشی پلاک به میزان یک میلیون تومان تعیین خواهد شد. رانندگی در حالت مستی نیز دو میلیون تومان جریمه برای فرد به همراه دارد. بااین‌حال تخلفاتی همچون نبستن کمربند ایمنی و پارک دوبل شامل این افزایش نخواهند شد.

سردار حسینی در ادامه سخنان خود به روش‌های بازخورد و شکایت از مأموران پلیس اشاره کرد. بنابراین اگر فردی احساس می‌کند جرائم رانندگی باعث سوءاستفاده از او شده است، می‌تواند تخلف مأمور پلیس را به سامانه 197 اطلاع دهد.

رابطه افزایش مبلغ جریمه رانندگی و بازدارندگی

به باور بسیاری از افراد، مبلغ جریمه رانندگی درحال‌حاضر بازدارنده نیست. این موضوع باعث می‌شود تا برخی افراد بدون توجه به تبعات کار خود، تخلفات مختلفی را مرتکب شوند. برای مثال مخدوش‌کردن پلاک یکی از جرائم مهم محسوب می‌شود. این کار برای جلوگیری از ثبت پلاک خودرو توسط دوربین‌ها انجام می‌شود. رانندگان متخلف با مخدوش‌کردن پلاک خود یا تغییر ارقام آن، سعی دارند از دوربین‌های ترافیکی یا کنترل سرعت بگریزند. این مسئله باعث شده است تا برخی رانندگان بدون آن‌که در این مسیرها تردد داشته باشند، شامل جریمه شوند. وجود مبالغ پیش‌گیرانه برای این دسته از جریمه رانندگی می‌تواند از بار منفی آن‌ها بکاهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی