ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنریل انجین
نرم افزار و اپلیکیشن

Unreal Engine 5.2 با ویژگی‌های جدیدی معرفی شد؛ پشتیبانی از چیپ‌های اپل

Unreal Engine اکنون می‌تواند به‌جای استفاده از فناوری Rosetta، از تراشه‌های اپل، مانند M1 و M2 به‌طور کامل بهره ببرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

اپیک گیمز (Epic Games) بیشتر با بازی محبوب Fortnite شناخته می‌شود، اما این شرکت محصول مهم دیگری نیز دارد: Unreal Engine. آنریل انجین یک موتور بازی‌سازی قدرتمند است که علاوه بر بازی‌های ویدیویی، در ساخت برنامه‌ها و جلوه‌های ویژه فیلم‌های هالیوودی نیز استفاده می‌شود. حالا شرکت سازنده فورتنایت نسخه جدید این موتور (Unreal Engine 5.2) را معرفی کرده است که برای اولین‌بار به‌صورت بومی از چیپ‌های ساخته‌شده اپل نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های جدید آنریل انجین 5.2

همان‌طور که اپیک گیمز در پست وبلاگ خود توضیح داده است، آنریل انجین 5.2 شامل چندین پیشرفت بزرگ می‌شود، اما مهم‌ترین آن‌ها بدون‌شک پشتیبانی بومی از پلتفرم اپل سیلیکون در macOS است. به این معنا که Unreal Engine اکنون می‌تواند به‌جای استفاده از فناوری Rosetta، از تراشه‌های اپل، مانند M1 و M2 به‌طور کامل بهره ببرد.

با وجود اختلافی که اپیک و اپل تاکنون بر سر بازی فورتنایت داشته‌اند، آنریل انجین انتخاب اول بسیاری از متخصصان محسوب می‌شود؛ بنابراین منطقی است که Epic آن را به‌ بهترین نحو ممکن برای کاربران macOS ارائه کند. حتی خود اپل نیز برای ساخت اپلیکیشن واقعیت ترکیبی خود که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد با مدلی از Apple Park تعامل داشته باشند، از Unreal Engine استفاده می‌کند.

از دیگر پیشرفت‌های Unreal Engine 5.2 می‌توان به فریم‌ورک Procedural Content Generation (PCG) اشاره کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا پارامترهایی را برای صحنه‌های بزرگ تعریف کنند و این امر، «فرایند ساخت جهان‌های بزرگ را سریع و کارآمد می‌کند». همچنین Substrate روش جدیدی است که از طریق آن می‌توان ظاهر و احساس اشیا را در بازی‌ها کنترل کرد.

اپیک همچنین یک مجموعه ابزار تولید مجازی پیشرفته را به کاربران ارائه کرده است که شامل ویرایشگر ICVFX برای آیپد می‌شود و به سازندگان اجازه می‌دهد تا درجه‌بندی رنگ و نور را به روش آسان‌تری از طریق یک رابط لمسی تنظیم کنند. درنهایت ویژگی جدید ML Deformer برای مدل‌سازی دقیق عضلات و پوست مدل‌های سه‌بعدی انسان معرفی شده است.

هم‌اکنون می‌توانید آنریل انجین 5.2 را از طریق وب‌سایت اپیک دانلود کنید.

جواد تاجی

دوران حرفه‌ای من توی دنیای فناوری تقریبا به ۱۰ سال قبل برمی‌گرده؛ مسیری که با سخت‌افزار شروع شد، با نرم‌افزار ادامه پیدا کرد و حالا با خبرنگاری حوزه فناوری توی دیجیاتو داره ادامه پیدا می‌کنه. من جوادم و نزدیک به سه دهه از عمرم می‌گذره و علاوه بر دنیای فناوری عاشق فیلم‌و‌سینما، موسیقی کلاسیک‌راک و رئال مادریدم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Benyaminst
    Benyaminst | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

    ای مایکروسافتی که برای ایکس باکس خرج میکنی انحصاری می خری خب اگه عقل داشته باشی موتور بازی سازی می خری
    اگه انریل بخری تو در واقع یه موتور بازیسازی داری ( بهترین موتور بازی سازی ) و هرکی بخواهد بازی بسازه مجبوره از انجین تو استفاده کنه و این به نفع ایکس باکس هست بفهم

مطالب پیشنهادی