ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات خودروهای کارکرده
اخبار خودرو

مخالفت هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی کشور با مصوبه واردات خودروهای کارکرده

واردات خودروهای کارکرده که امید می‌رفت در کشور اجرا شود، حالا برای بار دوم با مخالفت روبه‌رو شده است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

واردات خودروهای کارکرده یکی از مصوبات خبرساز مجلس طی مدت اخیر بود. این مصوبه در واپسین روزهای تصدی فاطمی امین بر وزارت صمت به مجلس فرستاده شد و به تصویب این نهاد رسید. حال در مرحله نهایی، این طرح با مخالفت هیئتی از شورای سیاست‌گذاری عالی مواجه شد و برای بررسی بیشتر به مجلس بازگشت.

بنابر گفته‌ سخنگوی این شورا، هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام مصوبه خودروهای کارکرده را مغایر با سیاست کلی نظام دانسته و آن را به مجلس ارجاع داده است. به گفته او، اکنون لایحه‌ای درخصوص خودروهای کارکرده در مجلس اعلام وصول شده و اگر این لایحه در مجلس تصویب شود، مجدداً آن را بررسی خواهند کرد. شورای نگهبان به مصوبه ایرادی نداشته است.

طرح واردات خودروهای کارکرده درصورت اجرا می‌توانست به یکی از برگ‌های برنده دولت سیزدهم تبدیل شود. بااین‌حال همچنان از واردات خودروهای صفرکیلومتر نیز خبری در دست نیست. طرح واردات جدید خودرو قرار بود 100 هزار دستگاه خودروی وارداتی به بازار کشور تزریق کند، اما تاکنون و پس از گذشت 8 ماه، هنوز خودروهای وارداتی به بازار ایران نرسیده‌اند. انتظار داریم حتی درصورت موافقت تمام نهادها با طرح واردات خودروهای کارکرده، بازهم چنین رخدادی در انتظار بازار باشد و مدت‌ها زمان به طول بینجامد تا اتومبیل‌های دست‌دوم وارد بازار ایران شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی