ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

آمازون به‌طور مخفیانه درحال ساخت یک ربات هوش مصنوعی برای کمک به کارهای خانه است

این ربات با پشتیبانی از مدل‌های زبانی بزرگ و سایر فناوری‌های پیشرفته، می‌تواند کارهایی مانند یافتن اشیای گمشده یا برقراری تماس اضطراری را انجام دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

براساس اسناد داخلی و محرمانه‌ای که از آمازون مشاهده شده، غول خرده‌فروشی درحال کار روی پروژه ربات هوش مصنوعی جدیدی است که با نام رمز «برنهام» (Burnham) شناخته می‌شود. این ربات که هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد، می‌تواند با درک وضعیت خانه و به یاد‌آوردن آن، وظایف مختلفی مانند نظارت و همچنین محافظت از افراد خانه را انجام دهد.

براساس گزارش اینسایدر، ربات هوش مصنوعی آمازون با پشتیبانی از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و سایر فناوری‌های پیشرفته، می‌تواند به‌عنوان یک ربات خانگی، شرایط خانه را به‌خوبی درک کند. به گفته اینسایدر، اسناد آمازون نشان می‌دهد که این فناوری می‌تواند «چیزی را که دیده و درک کرده است، به‌خاطر بیاورد» و کاربران از آن سؤالاتی در این زمینه بپرسند.

وظایفی که ربات هوش مصنوعی آمازون می‌تواند انجام دهد

به عنوان مثال، آمازون توضیح می‌دهد که برنهام می‌تواند به صاحب خود درباره مشکلات خانه مانند آتش‌گرفتن اجاق گاز یا بازبودن شیر آب اطلاع‌رسانی کند. علاوه‌براین، درصورتی‌که یکی از افراد خانه با مشکلی مواجه شود، می‌تواند با 911 تماس اضطراری برقرار کند. از دیگر کاربردهای این فناوری به پیداکردن کلیدهای گم‌شده کاربران و همچنین نظارت بر خانه در طول شب (مانند بازبودن پنجره) اشاره شده است.

همان‌طور که آمازون در اسناد خود توضیح می‌دهد، «درک زمینه‌ای» ربات هوش مصنوعی برنهام «جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری هوش مصنوعی این شرکت است که برای هوشمندتر و مفیدتر کردن ربات‌ها و انجام گفت‌وگوی بیشتر با آن‌ها طراحی شده است.»

بااین‌وجود، نمی‌توان انتظار داشت که ربات برنهام به این زودی‌ها عرضه شود و آمازون توضیح می‌دهد که هنوز راه زیادی تا عرضه آن به‌عنوان یک محصول در پیش دارد.

درحال‌حاضر دستیارهای هوشمند فعلی مانند Echo از شرکت آمازون، طیف وسیعی از خدمات مانند کمک صوتی، کنترل هوشمند روشنایی خانه و پخش موسیقی را انجام می‌دهند. بااین‌حال، علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که این فناوری‌ها دارند، کاربرد آن‌ها نسبتاً ثابت بوده و تعامل آن‌ها با کاربران دارای محدودیت‌هایی است. در مقابل، پروژه برنهام یک ربات خانگی متحرک و تعاملی‌تر محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی