ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل 4
موبایل

گوگل بابت تبلیغات دروغین پیکسل 4 چندین میلیون دلار در ایالت تگزاس جریمه شد

دادستان کل تگزاس می‌گوید گوگل پذیرفته است که بابت تبلیغات فریبکارانه پیکسل 4 چندین میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

پیش از آن که گوگل با پیکسل 5 و 6 مسیر خود را تغییر دهد، این شرکت محصولی به نام پیکسل 4 را ساخته بود که آخرین پرچمدار تمام عیار آن‌ها محسوب می‌شد. ولی تبلیغات این محصول برای این شرکت دردسرساز شدند. اهالی ماونتین ویو پیش‌تر با FTC روی جریمه‌ای 9 میلیون دلاری توافق کرده بودند و حالا فریبکاری در ساخت این تبلیغات آن‌ها را با جریمه‌ای تازه به مبلغ 8 میلیون دلار در تگزاس مواجه کرده است.

گوگل در سال 2019 و اوایل 2020 تبلیغاتی را برای پیکسل 4 ساخته بود که روایتی غیرواقعی از کیفیت گوشی این شرکت را از زبان میزبانان ایستگاه‌های موسیقی رادیویی بیان می‌کرد. حالا دادستان کل ایالت تگزاس اعلام کرده است که این شرکت به‌خاطر فریبکاری در طراحی تبلیغات خود پذیرفته است تا 8 میلیون دلار جریمه بپردازد.

تبلیغات پیکسل 4 گوگل چگونه بودند؟

این شرکت در آن زمان از دی‌جی‌های شبکه‌های رادیویی خواسته بود تا تبلیغاتی را برای پیکسل 4 بخوانند. منتها این تبلیغات طوری نوشته بودند که گویی تجربه شخصی فرد را ارائه می‌کردند. برای مثال، در یکی از این تبلیغات گفته شده بود: «چند وقتی است که [با پیکسل 4] تصاویری شبیه عکس‌های استودیویی می‌گیرم.» درحالی‌که این ادعا صحت نداشت و گویندگان تبلیغات اصلاً این گوشی را امتحان نکرده بودند تا بتوانند درباره‌اش نظر بدهند.

«کن پکستون»، دادستان کل تگزاس می‌گوید: «اگر گوگل می‌خواهد در تگزاس تبلیغ کند، اظهاراتش باید واقعی باشد. در این پرونده، این شرکت اظهاراتی را مطرح کرده بود که دروغین بودند و توافق ما گوگل را مسئول دروغ‌گویی به‌منظور کسب درآمد از شهروندان تگزاس می‌داند.»

براساس بیانیه‌ای که سخنگوی غول موتورهای جستجو به رویترز فرستاده، به‌نظر می‌رسد که این شرکت مقاومت چندانی در برابر این حکم نداشته است. البته این رقم نیز در مقیاس درآمدهای گوگل رقم بزرگی نیست که موجب آزار یا ناراحتی آن‌ها شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی