ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین برنامه پیدا کننده آهنگ
نرم افزار و اپلیکیشن

با 10 برنامه برتر برای پیداکردن آهنگ‌های درحال پخش آشنا شوید

در این مطلب 10 برنامه را به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانید آهنگ‌های درحال پخش را شناسایی کنید.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

احتمالاً شما هم در مکان‌هایی مانند کافی‌شاپ آهنگ‌های جدیدی را می‌شنوید که می‌خواهید آن‌ها را بعداً گوش کنید. در این مواقع معمولاً به سراغ گوگل می‌روید تا با جستجوی بخشی از متن آهنگ، آن را پیدا کنید. هرچند این روش هنوز هم کار می‌کند، اما اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند آهنگ درحال پخش را به‌درستی تشخیص دهند. در این مطلب از دیجیاتو نیز به سراغ این برنامه‌ها رفته‌ایم تا «بهترین برنامه پیدا کننده آهنگ» را به شما معرفی کنیم.

اکثر برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، در هر دو پلتفرم iOS و اندروید وجود دارند. در ادامه علاوه بر ارائه توضیحات مربوط به هر برنامه در دسته‌بندی‌های مختلف، می‌توانید آن‌ها را از طریق استورهای معتبری چون گوگل پلی، اپ استور، کافه بازار و مایکت دانلود کنید.

بهترین برنامه پیدا کننده آهنگ اندروید


Musixmatch – Lyrics & Music

برنامه Musixmatch که معمولاً برای پخش‌کردن آهنگ‌ها همراه با متن آن‌ها استفاده می‌شود، دارای قابلیتی است که از طریق آن می‌توانید اطلاعات و متن آهنگ درحال پخش را داشته باشید. یک ویژگی که باعث می‌شود Musixmatch در برابر رقبای خود برتری داشته باشد، مجموعه عظیم متن آهنگ‌ها یا همان لیریک‌های آن است.

بااین‌وجود، Musixmatch علاوه بر شناسایی آهنگ‌ها، قابلیت‌های دیگری را نیز به کاربران خود ارائه می‌کند. به عنوان مثال از طریق آن می‌توانید ویدیوهای یوتوب را به‌صورت تمام‌صفحه پخش کنید و آهنگ‌های شناسایی‌شده خود را مستقیماً به پلتفرم استریم موسیقی اسپاتیفای اضافه نمایید.

به‌طور کلی، Musixmatch ازجمله بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید برای شناسایی آهنگ‌های درحال پخش از آن استفاده کنید.

دانلود برنامه پیدا کننده آهنگ Musixmatch

Musixmatch: lyrics finder
undefined

Musixmatch: lyrics finder

سازنده: Musixmatch قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 132/11 مگابایت زبان: undefined

Shazam

Shazam احتمالاً محبوب‌ترین برنامه تشخیص آهنگ موجود برای گوشی‌های اندرویدی است. برای پیدا‌کردن آهنگ با این برنامه کافی است گوشی خود را در نزدیکی موسیقی درحال پخش قرار دهید و سپس برنامه به‌طور خودکار می‌تواند آهنگ آن را تشخیص دهد.

بااین‌حال، کاربردهای Shazam فقط به شناسایی آهنگ محدود نمی‌شوند و کاربردهای دیگری مانند پخش‌کردن قسمتی از آهنگ نیز در این برنامه وجود دارند. همچنین با وجود قابلیت دیگری می‌توانید همراه با آهنگ همخوانی کنید.

علاوه بر موارد اشاره‌شده، می‌توانید با کمک نمودارها و چارت‌های Shazam محبوب‌ترین آهنگ‌ها را پیدا کنید، آهنگ‌های پیشنهادی جدیدی دریافت کرده و همچنین آن‌ها را مستقیماً به اسپاتیفای خود اضافه کنید.

دانلود برنامه تشخیص آهنگ Shazam

Shazam: Music Discovery
undefined

Shazam: Music Discovery

سازنده: Apple قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 47/13 مگابایت زبان: undefined

بهترین برنامه پیدا کننده آهنگ آیفون


MusicID 

برنامه MusicID ازجمله اپلیکیشن‌های انحصاری سیستم‌عامل iOS برای تشخیص و پیدا‌کردن آهنگ‌های آشنا محسوب می‌شود. با وجود این برنامه، نه‌تنها می‌توانید آهنگ موردنظر خود را به‌راحتی پیدا کنید، بلکه MusicID علاوه بر تشخیص آهنگ، می‌تواند اطلاعاتی زیادی درباره آن نیز ارائه کند.

به‌صورت کاملاً رایگان می‌توانید از تمام امکانات برنامه MusicID استفاده کنید. همچنین طراحی این برنامه ازجمله نکات مثبت آن محسوب می‌شود که تجربه کار‌کردن با آن را تقویت می‌کند.

دانلود برنامه MusicID 

MusicID
undefined

MusicID

سازنده: Gravity Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: iOS حجم: 49 مگابایت زبان: undefined

Song Finder

Song Finder که به‌طور انحصاری برای iOS منتشر شده، یک برنامه ساده است که از طریق آن می‌توانید خیلی فوری آهنگ موردنظر خود را شناسایی کنید. همچنین از طریق این برنامه نیز می‌توانید آهنگ‌های شناسایی‌شده را مستقیماً به پلی‌لیست‌های خود در اسپاتیفای، اپل موزیک و یوتوب اضافه کنید.

علاوه بر ویژگی‌های اشاره‌شده، این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا آهنگ‌ها و هنرمندان جدیدی کشف کنید و همچنین آمار مربوط به آهنگ‌ها و هنرمندان را بررسی نمایید.

دانلود برنامه تشخیص آهنگ Song Finder

Song Finder : Music Identifier
undefined

Song Finder : Music Identifier

سازنده: Plus Apps Bilisim Teknolojileri Reklamcilik Limited Sirketi قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: iOS حجم: 125 مگابایت زبان: undefined

بهترین برنامه تشخیص آهنگ اندروید


Google Assistant

Google Assistant همان‌طور که از آن نام آن پیداست، برنامه دستیار شخصی گوگل است که از قبل روی اکثر گوشی‌های اندرویدی نصب شده. این برنامه می‌تواند کارهای زیادی ازجمله پخش موسیقی، برقراری تماس، ایجاد فهرستی از کارها، تنظیم آلارم‌ها و موارد زیاد دیگری را انجام دهد. بااین‌حال، حتی می‌توانید از آن برای شناسایی آهنگ‌هایی که در اطراف شما پخش می‌شوند نیز استفاده کنید.

برای انجام این کار فقط باید دستیار گوگل را باز کرده و از آن سؤال کنید «آهنگ درحال پخش چیست؟» (What’s this song). سپس برنامه می‌تواند به‌طور خودکار آهنگ درحال پخش را شناسایی کرده و اطلاعات آن را به شما ارائه کند؛ البته شناسایی آهنگ توسط Google Assistant در برخی مواقع ممکن است چندان دقیق نباشد.

دانلود برنامه Google Assistant

Google Assistant
undefined

Google Assistant

سازنده: Google قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 209/1 مگابایت زبان: undefined

SoundCloud

SoundCloud برنامه کاملاً محبوبی است که می‌تواند به بهترین نحو ممکن موسیقی درحال پخش را شناسایی کند. درحال‌حاضر میلیون‌ها کاربر از این برنامه برای گوش‌دادن رایگان به موسیقی و صداهای دیگر استفاده می‌کنند.

علاوه بر شناسایی آهنگ، SoundCloud همچنین به شما اجازه می‌دهد تا آهنگ‌های بیشتری را از هنرمندان یا گروه‌های مختلف کشف کنید. بنابراین این بهترین برنامه تشخیص موسیقی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

دانلود برنامه SoundCloud

SoundCloud - Music & Audio
undefined

SoundCloud - Music & Audio

سازنده: SoundCloud قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 167/67 مگابایت زبان: undefined

برنامه پیدا کننده آهنگ از روی فیلم


Genius

برای طرفداران موسیقی، Genius یک برنامه کامل و همه‌جانبه محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه از طریق این برنامه می‌توانید آهنگ مدنظر خود را پیدا کنید، Genius می‌تواند متن آهنگ‌ها را هم به شما نمایش دهد. همچنین اطلاعات کاملی از هر آهنگ در این برنامه پیدا می‌شود که گاهی توسط کاربران و در برخی مواقع، توسط خود خوانندگان نوشته شده‌اند.

هرچند استفاده اصلی این برنامه به دریافت متن آهنگ‌ها مربوط می‌‌شود، اما از طریق دکمه کوچکی که در صفحه اصلی آن قرار دارد، درست مانند Shazam، می‌توانید آهنگ درحال پخش را پیدا کنید. بنابراین فقط کافیست تا سکانسی از یک فیلم را که در آن آهنگ مدنظر شما پخش می‌شود، برای برنامه پخش کنید تا اطلاعات مربوط به آن را برای شما نمایش دهد.

دانلود برنامه Genius

Genius — Song Lyrics Finder
undefined

Genius — Song Lyrics Finder

سازنده: Genius Media Group قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 90/26 مگابایت زبان: undefined

Music Recognition

Music Recognition از دیگر برنامه‌های محبوب اندروید است که می‌تواند آهنگ پخش‌شده در اطراف شما را تشخیص دهد. یک ویژگی که باعث می‌شود این برنامه در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های اشاره‌شده در لیست «بهترین برنامه پیدا کننده آهنگ» برتری داشته باشد، این است که می‌تواند همراه با پخش موسیقی، جلوه‌های نوری جذابی را از طریق چراغ‌قوه گوشی شما ارائه کند.

مانند تمام برنامه‌های این لیست، در Music Recognition هم یک آیکون کوچک وجود دارد که با کلیک روی آن، برنامه می‌تواند آهنگ درحال پخش را شناسایی کند.

دانلود برنامه Music Recognition

Music Recognition
undefined

Music Recognition

سازنده: Beatfind Music Recognition قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: 6 مگابایت زبان: undefined


برنامه تشخیص آهنگ از روی اینستاگرام


SoundHound

برنامه SoundHound که در اپ‌استور امتیاز بسیار خوب 4.9 را به‌دست آورده است، تنها در چند ثانیه می‌تواند نام آهنگی را که از مدت‌ها قبل به‌دنبال آن بوده‌اید، به‌دست آورد.

پس از اینکه برنامه آهنگ مدنظر شما را شناسایی کرد، می‌توانید متن آن را نیز داشته باشید و همچنین آهنگ‌ها را به اپل موزیک یا اسپاتیفای خود اضافه کنید. همچنین SoundHound دارای پلیرداخلی یوتوب است که از طریق آن نیز می‌توانید آهنگ خود را ذخیره یا گوش کنید.

استفاده از این برنامه بسیار آسان است و در ادامه می‌توانید آن را برای دستگاه‌های اندورید و iOS دانلود کنید. باید به این موضوع هم اشاره کرد که نسخه رایگان SoundHound (مانند بسیاری از برنامه‌های دیگر) شامل تبلیغات می‌شود.

دانلود برنامه SoundHound

SoundHound - Music Discovery
undefined

SoundHound - Music Discovery

سازنده: SoundHound قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 44/20 مگابایت زبان: undefined

Song Finder - Song Identifier

برنامه پیدا کننده آهنگ Song Finder – Song Identifier فقط برای سیستم‌عامل اندروید منتشر شده است و می‌تواند علاوه بر آهنگ‌های درحال پخش در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، آهنگ‌های استفاده‌شده در ویدیوهای یوتوب را نیز برای شما پیدا کند. سپس این برنامه می‌تواند علاوه بر اطلاعات آهنگ، متن آن و همچنین جدیدترین آهنگ‌های خواننده آن را نیز برای شما نمایش دهد.

دانلود برنامه Song Finder – Song Identifier

Song Finder – Song Identifier
undefined

Song Finder – Song Identifier

سازنده: SongsFinder.app قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: 19 مگابایت زبان: undefined
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی