ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک اپل
گجت ها

اپل نشان‌کلمه xrOS را پیش از معرفی هدست واقعیت ترکیبی‌اش ثبت کرد

با ثبت این نشان‌کلمه می‌توان با درصد بالایی از معرفی هدست اپل در جریان کنفرانس WWDC 2023 مطمئن بود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

اپل اوایل سال جاری میلادی نشان تجاری «xrOS» را ثبت کرد و حالا شاهد ثبت نشان‌کلمه (Wordmark) آن هستیم. ثبت این نشان‌کلمه می‌تواند شایعات مبنی بر معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل در ماه آینده میلادی در جریان کنفرانس WWDC 2023 را تأیید کند.

طبق توییت کاربری به نام «پارکر اورتولانی»، اداره مالکیت معنوی نیوزلند در اوایل ماه جاری میلادی ثبت نشان‌کلمه xrOS را تأیید کرده است. این نشان‌کلمه توسط یک شرکت پوششی اپل به ثبت رسیده و همین شرکت در اوایل سال جاری میلادی نشان تجاری xrOS را در نیوزلند ثبت کرده است.

افزایش احتمال معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC 2023

نشان‌کلمه برخلاف نشان تجاری، سبک بازاریابی خودش را دارد. در این مورد، کلمه xrOS موجود در رجیستری‌های نیوزلند از تایپ‌فیس سانفرانسیکو اپل استفاده می‌کند. استفاده از این تایپ‌فیس، xrOS را در راستای دیگر سیستم‌عامل‌های کوپرتینویی‌ها مانند iOS، مک اواس و watchOS قرار می‌دهد.

اپل سال گذشته میلادی چنین کاری را برای realityOS انجام داد و شاهد ثبت نشان تجاری و نشان‌کلمه realityOS بودیم. بنابراین اپل هم realityOS و هم xrOS را برای اولین هدست واقعیت ترکیبی خود و سیستم‌عامل آن در نظر دارد. البته این پلتفرم برای سایر هدست‌های اپل هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش بلومبرگ، اپل از xrOS برای نام پلتفرم هدست جدیدش استفاده می‌کند که می‌تواند به واقعیت گسترده اشاره داشته باشد. از آنجایی که با یک هدست واقعیت ترکیبی روبه‌رو خواهیم شد، اشاره به واقعیت گسترده منطقی به‌نظر می‌رسد.

اپل برای هدست واقعیت ترکیبی‌اش نشان‌های تجاری دیگری ازجمله Reality One ،Reality Pro و Reality Processor را هم ثبت کرده است. این اقدامات کوپرتینویی‌ها نشان‌دهنده این موضوع است که باید در آینده نزدیک هدست واقعیت ترکیبی آن‌ها معرفی شود.

طبق اکثر گزارش‌ها، این هدست در کنفرانس WWDC 2023 که از تاریخ 15 خردادماه شروع می‌شود، معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود این هدست با نام اپل Reality Pro و قیمت نزدیک به 3000 دلار روانه بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی