ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
مالی و سرمایه گذاری

اپل برای کاهش وابستگی خود به سامسونگ، یک میلیارد دلار روی فناوری microLED سرمایه‌گذاری کرده است

گفته می‌شود اولین دستگاه‌های مجهز به این فناوری که احتمالاً احتمالاً اپل واچ اولترا خواهد بود، در سال 2025 عرضه می‌شوند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

اپل برای اینکه کنترل بیشتری روی عرضه نمایشگر داشته باشد و همچنین اتکای خود به شرکت‌هایی مانند سامسونگ را کاهش دهد، مبلغ غیرقابل تصوری را روی فناوری microLED سرمایه‌گذاری کرده است. هدف غول فناوری با انجام این سرمایه‌گذاری، ارائه نمایشگرهای microLED به آیفون اعلام شده که در سال‌های گذشته بزرگ‌ترین منبع درآمد آن محسوب می‌شوند.

Nikkei Asia در گزارش جدید خود اعلام کرده که اپل در دهه گذشته حداقل یک میلیارد دلار در زمینه تحقیق‌و‌توسعه و نمونه‌های microLED سرمایه گذاری کرده است. در ادامه این گزارش گفته شده که اپل برای تحقق برنامه‌های خود، با تأمین‌کنندگانی مانند ams-Osram برای قطعات microLED، ال‌جی برای زیرلایه‌های آن و TSMC برای ویفرهای خود همکاری کرده است.

اپل نه‌تنها مدارهای مجتمع درایور این فناوری که در پنل‌های microLED یافت می‌شوند را طراحی کرده است، بلکه منابع ناشناس آشنا به این موضوع ادعا کرده‌اند که غول سازنده آیفون حتی برای کنترل بهتر فرآیند انتقال انبوه، برخی از تجهیزات تولید را طراحی کرده است.

علاوه بر این، گفته شده که غول فناوری مستقر در کالیفرنیا قصد دارد تولید انبوه این فناوری را به‌صورت مخفیانه در منطقه لانگتان شهر تائویوان در شمال تایوان انجام دهد.

اولین محصول مجهز به فناوری microLED اپل

البته با وجود اینکه این شرکت تیم تحقیق و توسعه نمایشگر عظیمی در ایالات متحده، ژاپن و تایوان در اختیار دارد، چندین سال طول خواهد کشید تا اپل بتواند اولین محصول مجهز به فناوری microLED خود را به بازار عرضه کند.

گفته می‌شود که اولین دستگاه‌های مجهز به این فناوری در سال 2025 عرضه خواهند شد. با توجه به پیچیدگی‌هایی که تولید نمایشگرهای بزرگ‌تر دارند، احتمالاً اپل واچ اولترا اولین دستگاهی خواهد بود که به این فناوری مجهز می‌شود. Nikkei درباره هزینه ساخت هر یک از این نمایشگرها اطلاعات خاصی ارائه نکرده است، اما احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا شاهد اولین نسخه از گوشی‌های آیفون با نمایشگر microLED باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی