ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیوانی
اخبار خودرو

مرسدس AMG SL 63 تیونینگ کیوانی رونمایی شد؛ رودستر آلمانی زیر تیغ جراحی تیونر ایرانی

کیوانی یکی از تیونرهای نوپای جهان است که بنیانگذاران آن دو فرد ایرانی هستند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۰

شرکت کیوانی که قصد دارد مثل منصوری نامی برای خود در عرصه تیونینگ دست‌وپا کند، از یک پروژه جدید رونمایی کرد. در این پروژه تیونر دورگه ایرانی-آلمانی، مرسدس AMG SL 63 را برای ارتقا انتخاب کرده است. به‌لطف بازنگری‌های مهندسین این شرکت، رودستر جذاب ژرمن‌ها حالا چهره جذاب‌تری دارد و موتور 4 لیتری آن 820 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

شاید بدانید شرکت کیوانی عمر زیادی ندارد و از سال 2018 به عرصه تیونینگ ورود پیدا کرده است. همان‌طور که می‌توان حدس زد، بنیانگذاران این شرکت دو فرد ایرانی با نام‌های بابک شاهواری و پرویز ابراهیمی هستند. مقر کیوانی در فرانکفورت آلمان قرار دارد و همانند منصوری، مدل‌های رده‌‎بالا و گران‌قیمت توسط این شرکت تیونینگ می‌شوند.

نمای روبرو

در پروژه مرسدس AMG SL 63، کیوانی دست به‌تغییرات نسبتاً زیادی در نمای بیرونی زده است. استفاده از میله‌های براق در جلوپنجره، جایگزینی لوگوی کیوانی با لوگوی مرسدس، نصب کاپوت و سپر جدید و همچنین نصب اسپلیتر فیبر کربنی از جمله این تغییرات هستند. برای جذابیت بیشتر، این شرکت از رنگ نارنجی برای برخی قطعات استفاده کرده که تضاد زیبایی را با رنگ مشکی پدید آورده است.

کیوانی

در نمای جانبی، کیوانی رکاب‌های جانبی اصلی را با رکاب‌هایی متفاوت جایگزین کرده است. رینگ‌ها نیز جای خود را به رینگ‌هایی با پره‌های گرد داده‌اند. جالب اینکه با نصب این رینگ‌ها، مرسدس AMG SL 63 تیونینگ کیوانی اکنون چهره‌ای مشابه با محصولات آلفارومئو دارد! در نمای عقب هم باله بزرگ ثابت، دیفیوزر حجیم و خروجی‌های اگزوز حاصل بازنگری‌های کیوانی هستند.

کیوانی

مشخصات فنی مرسدس AMG SL 63 تیونینگ کیوانی

موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی مرسدس AMG SL 63 در حالت استاندارد توانایی تولید 577 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما با بازنگری‌های مهندسین، خروجی موتور این رودستر زیبا به 820 اسب بخار قدرت و 980 نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

متأسفانه اطلاعاتی از شتاب و سرعت پروژه منتشر نشده، اما بد نیست اشاره کنیم مرسدس AMG SL 63 استاندارد شتابی برابر با 3.5 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 310 کیلومتر در ساعت دارد.

کیوانی

دامنه تغییرات در داخل کابین نیز گسترده است. کیوانی تقریباً تمامی روکش‌ها را با چرم نارنجی جایگزین کرده، استفاده از خطوط و دوخت سفید روی این روکش‌ها، جذابیت فضای داخلی را دوچندان کرده است. علاوه‌بر این، داشبورد و تونل گیربکس، حالا دارای روکشی از آلکانتارای مشکی رنگ هستند.

کیوانی

در رابطه با قیمت پروژه جدید کیوانی اطلاعاتی در دست نیست، ولی از آنجایی که این شرکت رسم و رسوم منصوری را دنبال می‌کند، رقم پرداختی برای آن قطعاً بالا خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی