ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ChatGPT اپل
هوش مصنوعی

اپل استفاده از ChatGPT و پلتفرم‌های هوش مصنوعی توسط کارمندان خود را ممنوع کرد

به گفته اپل، پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT می‌توانند اسرار محرمانه این شرکت را جمع‌آوری کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

OpenAI روز گذشته از اپلیکیشن رسمی ChatGPT برای iOS رونمایی کرد که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد و از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین مسائل را حل کند. با‌این‌وجود، اپل با ارسال یک یادداشت داخلی، استفاده از ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی توسط کارمندان خود را ممنوع کرده است.

وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که اپل در سند خود به این نگرانی اشاره کرده که پلتفرم‌های هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های محرمانه کارمندان را جمع‌آوری کنند. علاوه بر ChatGPT، غول سازنده آیفون همچنین استفاده از مدل Copilot که متعلق به مایکروسافت است و برای ساده‌سازی فرایند کدنویسی طراحی شده را نیز ممنوع کرده است.

نگرانی اپل نسبت به ChatGPT

ChatGPT

ChatGPT داده‌های مربوط به کاربران خود را به توسعه‌دهندگان ارسال می‌کند تا بتوانند از طریق آن‌ها به بهبود مدل هوش مصنوعی مورد استفاده توسط این پلتفرم ادامه دهند. همان‌طور که WSJ در گزارش خود اشاره کرده است، در ماه مارس یک باگ در ChatGPT شناسایی شده بود که به کاربران اجازه می‌داد تاریخچه چت سایر کاربران را مشاهده کنند. پس از این اتفاق بود که ChatGPT به قابلیتی برای جلوگیری از ذخیره‌سازی سابقه چت‌ها مجهز شد.

اپل با توجه به این گزارش‌ها، نگران است که کارمندان آن درصورت استفاده از چنین پلتفرم‌هایی، اطلاعات شرکت را در معرض دید سایر افراد یا حتی توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها قرار دهند.

اما اپل تنها شرکتی نیست که استفاده از ChatGPT و سایر هوش مصنوعی‌های مولد را برای کارمندانش ممنوع کرده است. شرکت خدمات مالی JPMorgan Chase و غول مخابراتی ورایزن نیز استفاده از چنین پلتفرم‌هایی را محدود کرده‌اند. منابع وال استریت ژورنال همچنین گزارش کرده‌اند که آمازون از مهندسانش خواسته است تا از ابزار هوش مصنوعی داخلی خود به‌جای ابزارهای سایر شرکت‌ها استفاده کنند.

در همین رابطه، شرکت سرمایه‌گذاری Team8 اخیراً گفته بود که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌تواند اسرار شرکت‌ها را در معرض خطر قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    چقدر عقده ای

مطالب پیشنهادی