ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت و شبکه

گزارش جدید Speedtest از کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران خبر می‌دهد

طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، رتبه ایران در اینترنت ثابت یک پله صعود و در اینترنت موبایل یک پله کاهش داشته است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

اسپیدتست ماهانه گزارشی را درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا در جدیدترین گزارش آن برای ماه آوریل 2023، سرعت اینترنت موبایل در ایران کاهش و سرعت اینترنت ثابت افزایش اندکی را تجربه کرده است.

در گزارش اسپیدتست برای آوریل 2023، میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان افزایش یافته که این افزایش برای اینترنت ثابت بیشتر است. سرعت اینترنت موبایل از 41.56 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 42.07 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته. سرعت اینترنت ثابت هم از 79 مگابیت بر ثانیه به 80.12 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان آوریل 2023
میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان آوریل 2023

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

در ماه آوریل، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان افزایش اندکی را تجربه کرده و سرعت اینترنت موبایل هم کاهش یافته است. در همین راستا، شاهد بهبود رتبه کشورمان در بخش اینترنت ثابت و کاهش رتبه در بخش اینترنت موبایل هستیم.

طبق گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در ایران از 36.33 مگابیت بر ثانیه ماه مارس، به 35.98 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. این تغییر باعث کاهش یک رتبه‌ای جایگاه کشورمان در فهرست اسپیدتست شده و حالا در رتبه 62ام قرار داریم.

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران آوریل 2023
میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران آوریل 2023

در بخش اینترنت ثابت با افزایش سرعت اندکی روبه‌رو هستیم. درحالی‌که در گزارش قبلی سرعت اینترنت ثابت در کشورمان برابر 11.57 مگابیت بر ثانیه عنوان شده بود، در گزارش جدید این سرعت به 11.97 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. این افزایش سرعت باعث صعود یک پله‌ای رتبه کشورمان در فهرست شده و حالا در رتبه 145ام لیست اسپیدتست قرار گرفته‌ایم.

در سطح جهان، همچنان سنگاپور بالاترین سرعت را در بخش اینترنت ثابت در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد و این سرعت برابر 242.01 مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم شیلی با 2 پله صعود به‌چشم می‌خورد. این کشور سرعت 222.49 مگابیت بر ثانیه را به شهروندانش ارائه می‌کند. در رتبه‌های بعدی امارات متحده عربی و چین قرار گرفته‌اند.

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان آوریل 2023
سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان آوریل 2023

در بخش اینترنت موبایل جای رتبه اول و دوم جابه‌جا شده است و حالا قطر با سرعت 189.98 مگابیت بر ثانیه در رتبه اول به‌چشم می‌خورد. در رتبه دوم هم امارات متحده عربی با سرعت 175.34 مگابیت بر ثانیه خودنمایی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی