ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد پرو 14.1 اینچی M3 پرو
تبلت

اپل احتمالاً آیپد پرو 14.1 اینچی را به نسخه پایه تراشه M3 پرو مجهز می‌کند

تراشه M3 پرو در نسخه پایه به 12 هسته پردازشی مجهز می‌شود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

اپل احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی از تراشه M3 پرو و مکس رونمایی می‌کند و آن‌ها را در نسل جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی مورد استفاده قرار می‌دهد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد امسال یک محصول دیگر هم به چیپ M3 پرو مجهز می‌شود: آیپد پرو 14.1 اینچی. البته ظاهراً تنها باید منتظر نسخه پایه این تراشه در تبلت آینده کوپرتینویی‌ها باشیم.

مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره تولید آیپد پرو بزرگ‌تر از نسخه‌های کنونی هستیم و ظاهراً اپل می‌خواهد با تراشه‌ای فوق‌قدرتمند، کاربران را به خرید آن مجاب کند. البته استفاده از چیپ قدرتمند M3 پرو در تبلت چالش‌های مخصوص به خودش را دارد.

آیپد پرو 14.1 اینچی به نسخه پایه M3 پرو مجهز می‌شود

تبلت‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌ها فضای کمتری برای گردش هوا و خنک‌کردن قطعات داخلی دارند؛ بنابراین اپل نمی‌تواند برای آیپد به سراغ نسخه‌های رده‌بالای چیپ‌های خود برود؛ اما این موضوع به‌معنای قدرت کم نسخه پایه چیپ M3 پرو نیست.

آیپد پرو 14.1 اینچی M3 پرو

طبق شایعات، اپل در نسخه پایه تراشه M3 پرو از 12 هسته پردازشی استفاده می‌کند که شامل 6 هسته قدرتمند و 6 هسته کم‌مصرف می‌شود. با مقایسه این چیپ با M2 پرو، با دو هسته بیشتر روبه‌رو می‌شویم که البته این دو هسته از نوع کم‌مصرف و نه قدرتمند هستند. استفاده از دو هسته کم‌مصرف بیشتر منجر به افزایش عملکرد دستگاه می‌شود، اما از سوی دیگر مصرف انرژی آن را افزایش چندانی نمی‌دهد.

از آنجایی‌ که آیپد پرو 14.1 اینچی در مقایسه با نسخه‌های کنونی ابعاد بزرگ‌تری دارد، پنل پشتی‌اش بهتر می‌تواند گرما را دفع کند. درحقیقت افزایش سطح تا حدی می‌تواند جای خالی فن را پر کند. البته به‌جز این موضوع، اپل می‌تواند فرکانس هسته‌های تراشه M3 پرو را در تبلت آینده‌اش نسبت به مک‌بوک‌ها کاهش دهد تا در کنار کاهش مصرف انرژی، گرمای تولیدی توسط آن را نیز کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی