ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میکرون چین
کامپیوتر و سخت افزار

چین استفاده از تراشه‌های شرکت آمریکایی میکرون در زیرساخت‌های مهم را ممنوع کرد

چین می‌گوید به‌خاطر تهدیدات امنیتی تراشه‌های میکرون علیه زیرساخت‌های مهم این کشور، شرکت‌های چینی نمی‌توانند از آن تراشه بخرند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

رگولاتور امنیت سایبری چین شرکت‌های این کشور را از خرید تراشه‌های شرکت آمریکایی میکرون تکنولوژی منع کرد. به گفته اداره فضای مجازی چین (CAC)، محصولات میکرون یک تهدید امنیتی بزرگ برای اطلاعات زیرساخت‌های مهم این کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش رویترز، CAC به این موضوع اشاره کرده است که محصولات میکرون می‌توانند برای زیرساخت‌هایی مانند بانک‌های دولتی یا اپراتورهای مخابراتی خطرناک باشند. اگرچه امروز خبر ممنوعیت استفاده از تراشه‌های میکرون منتشر شده، اما چین از ماه مارس درحال بررسی تراشه‌های میکرون برای ورود به این کشور بوده است. به‌نظر می‌رسد چین در پاسخ به تحریم‌های گسترده دولت آمریکا علیه سازندگان چیپ در چین، دست به چنین کاری زده است.

سهم 10 درصدی درآمد سالانه میکرون از چین

میکرون بزرگ‌ترین تولیدکننده حافظه در ایالات‌متحده محسوب می‌شود و بازار چین نزدیک به 10 درصد درآمد سالانه آن را تشکیل می‌دهد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اکثر محصولات میکرون که به چین صادر می‌شوند، توسط تولیدکنندگان برای ساخت دستگاه‌های مخصوص کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

میکرون چین

به گفته میکرون، ممنوعیت استفاده از تراشه‌های این شرکت تنها مربوط به شرکت‌هایی چینی می‌شود؛ بنابراین شرکت‌های خارجی که در چین فعالیت می‌کنند، شامل این ممنوعیت نخواهند شد. میکرون همچنین گفته است که به مذاکره با مقامات چینی ادامه می‌دهد.

اداره فضای مجازی چین درباره محصولات میکرون که شامل ممنوعیت می‌شوند، اطلاعاتی منتشر نکرده است. علاوه‌براین، این سازمان نگفته که این تراشه‌ها چگونه امنیت ملی چین را تهدید می‌کنند.

ممنوعیت میکرون در چین جدیدترین مورد از جنگ تجاری چین و آمریکا بر سر تراشه‌ها محسوب می‌شود. در ماه‌های اخیر دولت جو بایدن دسترسی شرکت‌های چینی به تجهیزات پیشرفته تولید تراشه را محدود کرده است. البته آمریکا در این مسیر تنها نیست و دولت هلند به‌همراه ژاپن هم در این محدودیت نقش دارند.

طبق گزارش‌ها، دولت پکن به‌دنبال اقدامی تلافی‌جویانه برای پاسخ به آمریکا بود و میکرون یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار محسوب می‌شود. شرکت‌های چینی می‌توانند به‌جای تأمین تراشه‌های موردنیازشان از میکرون، به سراغ تأمین‌کنندگان دیگری مانند شرکت کره‌ای SK Hynix بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی