ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

گروه فناوری اطلاعات هلو: به‌زودی بازار توسعه بین‌المللی خود را ایجاد می‌کنیم

مدیران گروه هلو قصد دارند به نقاط جدیدی در فضای فناوری اطلاعات کشور برسند و دیگر در کالبد یک گروه نرم‌افزاری فعالیت ندارند.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۶

مدیر گروه فناوری اطلاعات خبر از ورود این شرکت به بازار کشورهای منطقه طی سال‌های آینده داد و تأکید کرد تیمی برای بررسی این کار در این مجموعه ایجاد شده است. او همچنین اعلام کرد آن‌ها قصد دارند ظرف دو سال آینده به نقاط جدیدی در فضای فناوری اطلاعات کشور برسند و دیگر در کالبد یک گروه نرم‌افزاری فعالیت ندارند، بلکه خودشان را یک گروه فناوری اطلاعات می‌دانند.

مدیر گروه فناوری اطلاعات هلو در نشست خبری این مجموعه که به مناسبت یک میلیونی‌شدن مشتریان این شرکت برگزار شد، اعلام کرد که به‌زودی قصد ورود به بازارهای کشورهای منطقه‌ای دارند. او اعلام کرد برای ورود به این بازار قصد دارند تا با تشکیل یک تیم، ابعاد ورود به کشورهای منطقه را بررسی کنند. «حمیدرضا صدیقیان راد» با اعلام اینکه آن‌ها در هر شهر بالای ۱۵۰ هزار نفر یک نماینده دارند، اعلام کرد که در اواسط کار خود متوجه شدند مشتریان آن‌ها نیازی فراتر از یک نرم‌افزار دارند.

ورود هلو به حوزه فناوری‌های جدید

صدیقیان راد با اعلام اینکه آن‌ها تصمیم گرفتند تا در مباحثی مانند سخت‌افزار و آموزش و مشاوره نیز وارد شوند، گفت: «فاز MVP بسیاری از محصولات انجام شده است و حالا وارد حوزه‌هایی شده‌ایم که در لبه تکنولوژی قرار دارد.» او اعلام کرد هشت هزار واحد صنفی در خارج از کشور از خدمات هلو استفاده می‌کنند و هلو از نظر فنی آمادگی ورود به کشورهای دیگر را دارد. صدیقیان راد درباره ورودشان به بازار کشورهای دیگر، به دیجیاتو گفت: «اما باید بدانیم وقتی که یک تکنولوژی وارد یک کشور می‌شود، باید همه ابعاد آن را نگاه کرد. بعدهای سیاسی یک کشور را باید شناخت تا بدانیم می‌توانیم بدون چالش وارد این کشورها شویم یا خیر. تیمی برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا کشورهای منطقه را بررسی کند. امیدواریم طی سال‌های آینده این اتفاق رخ دهد و تا سال ۱۴۰۷ بتوانیم در چند کشور حضور داشته باشیم.»

صدیقیان با اشاره به اینکه در کشور سازمان‌ها و دوایر مختلف همچنان نسبت به حوزه فناوری اطلاعات به دیده تردید نگاه می‌کنند، اظهار امیدواری کرد که این بی‌اعتمادی از بین برود و کسب‌وکارها و فعالیت‌های اقتصادی بر بستر تکنولوژی‌های روز مدیریت شود.

مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو همچنین گفت: «شرکت مهندسی نرم‌افزار هلو برای هوشمند‌کردن کسب‌وکارها و کمک به رشد و پیشرفت آن‌ها هم‌راستا با تکنولوژی، با ارائه انواع خدمات هوشمند مانند سامانه مدیریت فرایندهای سازمانی (BPMS) چت‌بات هیرا و سرویس آنلاین ابرا، قدم در راهی گذاشته است که هر کسب‌وکاری را پابه‌پای فناوری رشد دهد و آن را مدیریت کند.»

هلو می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند

«ابوالفضل میعادیان»، قائم‌مقام مدیرعامل هلو نیز در ادامه این نشست اعلام کرد در ایران کمتر مجموعه‌ای با یک میلیون فعال صنفی در ارتباط است و این موضوع می‌تواند به اقتصاد کشور هم کمک کند: «اگر یک میلیون بنگاه اقتصادی ساماندهی شوند، می‌توانند به اقتصاد کشور کمک بزرگی کنند. توسعه این یک میلیون کسب‌وکار می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را نیز کمتر کند.»

میعادیان تأکید کرد که قصد دارند محصولات جدیدی را برای سازمان‌های بزرگ عرضه کنند و به فکر کسب‌وکارهای کوچک هم هستند و با محصولاتی نظیر هلو لایت به سراغ آن‌ها رفته‌اند. او اعلام کرد مجموعه هلو روی فناوری‌های جدید کار کرده است، اما زمانی آن‌ها را وارد فاز عرضه عمومی خواهد کرد که جامعه به آن نیاز داشته باشد. قائم‌مقام گروه هلو به مسئله توسعه هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت:‌ «در حوزه هوش مصنوعی کار کردیم و فناوری پیشرفته‌ای را در این زمینه و حوزه تشخیص چهره توسعه دادیم که دقتی بالای ۹۶ درصد دارد. به عنوان مثال، یک طلا‌فروشی شاید از ما چنین چیزی را بخواهد و ما کاری کردیم که فناوری دوربین ما بتواند اجسام تیزی مانند چاقو و یا تیغ و اسلحه را شناسایی کند تا اگر یک مشتری این موارد را از جیب بیرون آورد، سیستم هشدار مغازه روشن شود. همچنین با این فناوری یک کسب‌وکار می‌تواند بفهمد که فلان مشتری که وارد مغازه شده، آیا قبلا هم از او یا شعبات دیگر خرید کرده و یا صرفاً یک بازدید کننده است.»

بازار یک میلیونی برای همکاران هلو

او تأکید دارد که هسته این فناوری‌های جدید در خود گروه هلو ساخته می‌شود و درباره اینکه آیا با تیم‌های دیگر هم همکاری دارند، به دیجیاتو گفت: «ما هسته اولیه این فناوری‌ها را در هلو توسعه می‌دهیم تا امنیت آن‌ها بالا و امکان نظارت و رشد آن بیشتر باشد. اما در مراحل بعدی با تیم‌های کوچک زیادی هم وارد همکاری می‌شویم و مهم‌ترین فاز همکاری ما زمانی است که یک محصول جدید را در هلو استور عرضه می‌کنیم. هلو استور یک فروشگاه است با بیش از یک میلیون مشتری که هر کسب‌وکار می‌تواند هم محصولات خودش که موردنیاز مشتریان و مورد‌تأیید ما است و هم محصولاتی مبتنی بر فناوری‌ها و سرویس‌های ما را برای این یک میلیون مشتری عرضه کند. ما بازاری را فراهم کرده‌ایم که همه این تیم‌های کوچک می‌توانند در آن حضور داشته باشند.»

«شاهین حسین پور»، مدیر مارکتینگ گروه فناوری اطلاعات هلو نیز در این نشست خبری درباره هلو استور و اعطای API به مشتریان گفت:‌ «این شرکت در فروش  و عرضه محصولات خود به بازار و شبکه  از معدود مجموعه‌هایی است که API خود را به سهولت در اختیار مشتری قرار می‌دهد .»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahzrb
    mahzrb | ۱ خرداد ۱۴۰۲

    بعد از نقره داغ کردن کاربرانش باید هم خیال پردازی کند
    هزینه پشتیبانی از 3- 4 میلیون سال قبل به حدود 70 میلیون رسیده

مطالب پیشنهادی