ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای پونی کوپه
اخبار خودرو

هیوندای پونی کوپه 1974 به‌روز شد؛ یادبودی از اولین محصول مستقل کره‌ای‌ها

هیوندای با رونمایی از یک خودروی منحصربه‌فرد در همایش Concorso d'Eleganza Villa d'Este به تاریخچه خود ادای احترام کرد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰

هیوندای با رونمایی از یک خودروی منحصربه‌فرد در همایش Concorso d'Eleganza Villa d'Este به تاریخچه خود ادای احترام کرد. این خودرو همان کانسپت پونی کوپه است که پس از تقریباً 40 سال، در قالب مدلی مدرن دوباره متولد می‌شود.

شاید بدانید کانسپت هیوندای پونی کوپه در سال 1974 و در نمایشگاه خودروی تورین پرده‌برداری شد. این خودروی مفهومی توسط جورجتو جیوجیاروی معروف طراحی شده بود و به‌دلیل فرم خاص بدنه بسیار مورد‌توجه قرار گرفت. نسخه تولید انبوه این مفهومی، اولین خودروی مستقل شرکت هیوندای محسوب می‌شد. اگرچه مدل مفهومی یک خودروی کوپه بود، اما بحران اقتصادی دهه 70 میلادی باعث شد نسخه تولید انبوه به‌جای اتاق کوپه، با اتاق لیفت‌بک 4 در راهی بازار شود.

کانسپت هیوندای پونی کوپه درواقع آغازگر فصلی جدید در تاریخچه هیوندای بود؛ چرا که علاوه‌ بر اعلام استقلال کمپانی، پایه‌گذار سبک طراحی محصولات آتی آن نیز شد. سبک طراحی این مفهومی در محصولات اخیر هیوندای نیز تبلور پیدا کرده است. برای مثال، برخی از المان‌های ظاهری مدل برقی آیونیک 5 درحقیقت به کانسپت مذکور تعلق دارند. همچنین کانسپت N Vision 74 نیز که در سال 2022 رونمایی شد، شباهت انکارناپذیری به کانسپت پونی کوپه دارد؛ به‌طوری که می‌توان آن را نسخه مدرن پونی کوپه توصیف کرد.

هیوندای پونی کوپه

بازسازی کانسپت هیوندای پونی کوپه توسط جورجتو جیوجیارو

کانسپتی که هیوندای در همایش Concorso d'Eleganza Villa d'Este معرفی کرده، درحقیقت همان نسخه بازسازی‌شده از مفهومی پونی کوپه سال 1974 است. این کانسپت تحت نظارت جورجتو جیوجیارو توسعه پیدا کرده و از طراحی مدرن‌تری برخوردار است. بیشترین تغییرات در فضای داخلی این مفهومی به‌‌چشم می‌خورد؛ جایی که حالا با کابین مدرن‌تری روبه‌رو هستیم.

هیوندای پونی کوپه

هیوندای در تلاش است با ادای احترام بیش‌ازحد به کانسپت پونی کوپه، سبک طراحی آن را به‌نوعی احیا کند و طراحان خود را به‌سمت سبکی مشابه سوق دهد. نتیجه تلاش‌های این شرکت کره‌ای سبب شد مدیر طراحی آن، آقای سانگ‌یوپ لی، به‌عنوان برترین طراح خودرویی سال 2023 انتخاب شود.  

هیوندای پونی کوپه

انتظار می‌رود محصولات آتی کمپانی کره‌ای، به‌ویژه مدل‌های اسپرت، برخی از المان‌های خود را از کانسپت پونی کوپه امانت بگیرند. در ماه‌های اخیر همواره شایعاتی در رابطه با عرضه نسخه تولید انبوه مفهومی N Vision 74 نیز به گوش رسیده، اما هیوندای تاکنون واکنشی رسمی به این شایعات نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی