ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس
تکنولوژی

انتقاد دبیر انجمن واردکنندگان موبایل از اخبار رجیستری آیفون‌های جدید: شوک بیهوده به بازار ندهید، حرف‌ قشنگ با حقیقت تفاوت دارد

عبقری از مسئولان خواست شوک الکی و التهاب بیهوده به بازار ندهند؛ چرا که حرف‌های قشنگ برای مخاطبین خاص، با حقیقت برای عام تفاوت دارد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۱

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در واکنش به اظهارات مطرح‌شده درباره رجیستری آیفون 14، از مسئولان خواست «شوک الکی و التهاب بیهوده به بازار ندهند». او اعتقاد دارد حرف‌های قشنگ برای مخاطبین خاص با حقیقت برای عام تفاوت دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در اظهاراتی حاشیه‌ساز اعلام کرد اگر محدویت‌های ارزی کم شده است و اگر وزارت ارتباطات صلاح بداند، آیفون 14 در آینده رجیستر خواهد شد. با وجود تکذیب احتمال رجیستری آیفون 14 توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این سؤال مطرح است که سازمان استاندارد چه نقشی در رابطه با رجیستری آیفون 14 دارد که این سؤال در نشست خبری او مطرح شده است؟

«مهدی عبقری»، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، در گفت‌وگو با دیجیاتو از مسئولان خواست شوک الکی و التهاب بیهوده به بازار ندهند: «حرف‌های قشنگ برای مخاطبین خاص، با حقیقت برای عام تفاوت دارد.»

او در واکنش به اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: «به تمام دستگاه‌های ذی‌صلاح دولتی ما احترام می‌گذاریم. اما نه به‌عنوان دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، بلکه به‌عنوان یک آدم عادی از شما سؤال می‌کنم، به نظر شما نه‌تنها آیفون، بلکه کلاً تلفن همراه ارتباطی به سازمان استاندارد دارد؟»

به گفته وی، از ابتدا تا انتهای بحث گواهی‌های تلفن همراه مربوط به با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی است و ارتباطی به سازمان استاندارد ندارد. عبقری تأکید کرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرجع تعیین کالاهای قانونی و غیرقانونی است و گفت این کالا (آیفون 14) اساساً غیرقانونی اعلام شده، چرا سازمان استاندارد چنین اظهارنظری کرده است:

«نظر شخصی من این است که منظور ایشان (رئیس سازمان استاندارد) یا چیز دیگری بوده یا اساساً خبر نمی‌تواند این‌طور باشد. البته ما به‌عنوان دبیر انجمن واردکنندگان موبایل خوشحال می‌شویم که هرآنچه که در دنیا تولید می‌شود، به ایران بیاید، اما واقعیت این است که چنین موضوعی هیچ ارتباطی به سازمان استاندارد ندارد و نمی‌تواند دراین‌باره تصمیم بگیرد.»

گفتنی است رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس نیز با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، خواستار بازنگری در بحث ممنوعیت آیفون 14 شده بود. اگر این سخنان و پیگیری‌ها درنهایت منجر به رفع ممنوعیت واردات آیفون شود، اتفاق مثبتی است، اما سابقه نشان داده که این دست اقدامات تنها منجر به التهاب در بازار موبایل می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی