ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بی‌ ام و i5
اخبار خودرو

دوازدهمین خودروی هنری باوارایی‌ها براساس بی‌‌ام‌و i5 معرفی شد؛ ترکیب هنر و فناوری

این خودرو با همکاری هنرمند اهل آفریقای جنوبی، «استر ماهلانگو» توسعه یافته است و i5 Flow Nostokana نام دارد.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌و در نمایشگاه هنری فرزی در لس‌آنجلس، از دوازدهمین خودروی هنری خود رونمایی کرد. این خودروی هنری براساس بی‌‌ام‌و i5 توسعه یافته است که هنر و فناوری را در یک خودروی جدید ترکیب می‌کند. بی‌ام‌و برای طراحی این خودرو، بار دیگر از همکاری با هنرمند اهل آفریقای جنوبی یعنی «استر ماهلانگو» بهره برده است. نام این خودرو i5 Flow Nostokana است.

خودروی هنری i5 Flow Nostokana از پنل‌های متحرک الکترونیکی بهره می‌برد که ویژگی خاص این خودرو به‌حساب می‌آید. استفاده از این پنل‌ها جلوه‌ای خاص به خودرو بخشیده است. ترکیب ویژگی‌های مدرن با الگوهای رنگی بومی آفریقا، باعث شده که این بی‌ام‌و i5‌ فراتر از یک خودرو باشد.

خودرو هنری بی ام و

استر ماهلانگو برای خلق خودروی هنری i5 Flow Nostokana، از طرح‌های هنری ندبله استفاده کرده است که به استان‌های لیمپوپو و امپومالانگا در آفریقای جنوبی تعلق دارند.

فناوری فوق‌العاده تغییر رنگ بدنه بی‌‌ام‌و i5 هنری

پروژه خلق خودروی هنری i5 Flow Nostokana حاصل همکاری «استلا کلارک»، مهندس تحقیقات نوآوری‌های شرکت بی‌ام‌و با استر ماهلانگو است. هدف از خلق این خودرو، ترکیب الگوهای طراحی قدیمی آفریقایی با ایده متحرک‌بودن خودرو است.

بدنه این خودرو از 1349 قطعه مجزا تشکیل شده که هرکدام از آن‌ها به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند. سیستم مدیریت این قطعات را شرکت E Ink طراحی کرده است. در هرکدام از 1349 قطعه مجزای بدنه، میلیون‌ها میکروکپسول قرار گرفته‌اند. با اعمال ولتاژ الکتریکی به این میکروکپسول‌ها، ذرات رنگی درون آن‌ها به حرکت درمی‌آید که حاصل آن نمایش طرح‌های مختلف روی بدنه خودرو است. براساس گفته بی‌ام‌و، حتی می‌توان یک انیمیشن ساده را روی بدنه بی‌ام‌و i5 هنری به نمایش درآورد.

بی‌ ام و i5

بدون‌شک پروژه i5 Flow Nostokana یک اثر هنری خاص محسوب می‌شود که ترکیبی از هنر و فناوری است. بااین‌حال در کنار تأثیرات هنری، می‌توان آینده خودروها را با استفاده از فناوری میکروکپسول‌های متحرک تصور کرد. خودروسازان آلمانی ازجمله بی‌ام‌و، طی سالیان اخیر در حوزه تغییر رنگ بدنه خودروها تحقیقات بسیاری را انجام داده‌اند. این پروژه هنری به ما نشان می‌دهد که در زمانی نه‌چندان دور، مالکان می‌توانند رنگ بخشی از بدنه خودرو را برحسب علاقه خود تغییر دهند؛ چشم‌اندازی جذاب که به مذاق طرفداران خودروها خوش خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی