ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

KMC X5
اخبار خودرو

نگاهی به KMC X5‌ در نمایشگاه خودروی مشهد؛ راه جک S5‌ ادامه دارد

KMC X5 محصول جدید کرمان موتور است که در نمایشگاه مشهد رونمایی شد. کی‌ام‌سی X5 سومین فیس‌لیفت جک S5‌ است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

کرمان موتور در نمایشگاه خودروی مشهد دو محصول جدید با برند کی‌ام‌سی را به نمایش گذاشت. یکی از این محصولات نسخه جدید جک S5 است که با نام KMC X5 به بازار ایران عرضه می‌شود. کی‌ام‌سی X5 در میانه تابستان امسال برای عرضه به بازار ایران معرفی شد و اکنون اولین رویداد نمایشگاهی خود را تجربه می‌کند.

همچنین بخوانید: کی‌ام‌سی X5 در راه است؛ جانشین یک کراس‌اوور محبوب

کی‌ام‌سی X5 درواقع محصولی از زیرشاخه جک موسوم به سهول است که در بازارهای دیگر با نام سهول X6 شناخته می‌شود. جک پس از پایان تولید جک S5 در سال 2019 میلادی، این خودرو را به زیرشاخه‌اش منتقل کرد تا تحت نام و نشان جدید به تولید برسد. طراحان و مهندسان سهول برای آنکه جک S5‌ را به خودرویی مدرن تبدیل کنند، یک فیس‌لیفت سنگین را روی نمای جلو این خودرو انجام داده‌اند. ازاین‌رو ظاهر خودرو در نمای جلو هیچ شباهتی به جک S5 ندارد. بااین‌حال، در بخش جانبی و عقب خودرو، شباهت‌ها قابل تشخیص هستند.

KMC X5

در کابین KMC X5، تفاوت‌های اساسی را میان این خودرو و جک S5 احساس خواهید کرد. فضای داخلی این خودرو به کراس‌اوورها و سدان‌های جدید جک شباهت دارد و نمایی بسیار مدرن را به نمایش می‌گذارد. صفحه‌نمایش بزرگ به‌همراه دکمه‌های فیزیکی اندک، المان‌های منحصربه‌فرد کابین کی‌ام‌سی X5 هستند.

مشخصات فنی KMC X5

در بخش فنی، KMC X5 به پیشرانه و گیربکس مشابه جک S5 فیس‌لیفت مجهز است. بااین‌حال، تنظیمات پیشرانه اندکی تغییر کرده‌اند تا راندمان آن بهبود یابد. موتور کی‌ام‌سی X5 اکنون 181 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که ارقام قابل‌توجهی برای یک پیشرانه کم‌حجم چهار سیلندر محسوب می‌شوند. این میزان از راندمان به‌لطف تغییرات در سیستم سوخت‌رسانی خودرو ایجاد شده است، ازاین‌رو بایستی از سوخت باکیفیتی برای پرکردن باک KMC X5 استفاده کنید.

امکانات و قیمت کی‌ام‌سی X5

در بخش تجهیزات، برخی امکانات رفاهی و ایمنی جدید در مقایسه با جک S5 به KMC X5 اضافه شده است. تریم چرمی کابین، سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، تهویه مطبوع اتوماتیک دومنطقه‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان برقی، سنسور نور و باران، تنظیم برقی صندلی راننده به‌همراه حافظه، سیستم صوتی به‌همراه نمایشگر و شش بلندگو، پنل ابزار دیجیتالی، دوربین ثبت وقایع و کروز کنترل امکانات رفاهی این خودرو را تشکیل می‌دهند.

کی ام سی X5

در بخش ایمنی نیز کی‌ام‌سی X5‌ به چهار کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و ترمز پارک برقی مجهز است. کرمان موتور هنوز قیمت کی‌ام‌سی X5 را اعلام نکرده اما انتظار داریم این خودرو با نرخی در حدود 1.5 میلیارد تومان برای فروش عرضه شود. ام‌وی‌ام X55 پرو جدی‌ترین رقیب KMC X5 در بازار ایران است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی