ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسر فناوری نمایش سه‌بعدی خود را به یک مانیتور گیمینگ و لپ‌تاپ خوش‌قیمت می‌آورد

ایسر در آستانه نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی 2024 اعلام کرد که فناوری نمایش سه‌بعدی خود را به محصولات بیشتری اضافه می‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

نمایشگرهای سه‌بعدی چند وقتی است که به بازار راه پیدا کرده‌اند. حالا ایسر در آستانه CES 2024 اعلام کرده است که می‌خواهد فناوری نمایشگرهای سه‌بعدی خود را به یک مانیتور گیمینگ 27 اینچی Predator و لپ‌تاپ 15 اینچی Aspire بیاورد تا افراد بیشتری بتوانند به این فناوری دسترسی داشته باشند.

در فناوری سه‌بعدی SpatialLabs ایسر از یک لایه عدسی‌شکل استفاده شده است که به صفحه‌نمایش متصل شده و هر تصویر را به دو عکس استریوسکوپی تقسیم می‌کند. این کار به کاربر اجازه می‌دهد که بدون نیاز به عینک مخصوص، عمق را در تصاویر ببیند.

مانیتور ایسر Predator SpatialLabs View 27

این ویژگی قرار است به مانیتور Predator SpatialLabs View 27 بیاید که یک مانیتور گیمینگ 4K است. این محصول از نرم‌افزار TrueGame برای دستکاری جلوه سه‌بعدی و Immerse Audio برای ردیابی چشم و سر به‌منظور پخش بهتر صدا بهره می‌برد. البته با توجه به اینکه این مانیتور تنها یک جفت بلندگوی 2.5 واتی دارد، باید ببینیم که خروجی صدای آن چگونه خواهد بود.

مانیتور گیمینگ سه‌بعدی Predator علاوه بر حالت سه‌بعدی، می‌تواند در حالت معمولی دوبعدی هم استفاده شود و قیمت آن 1999 دلار درنظر گرفته شده است. این دستگاه نرخ نوسازی 160 هرتزی و حداکثر روشنایی 400 نیتی را ارائه می‌کند و با فناوری‌های FreeSync و G-Sync سازگار است. این مانیتور از اواخر ژوئن (تیرماه) به بازار می‌آید.

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition

ایسر همچنین فناوری نمایش سه‌بعدی را به لپ‌تاپ‌های سری Aspire هم می‌آورد. این شرکت در 2024 لپ‌تاپ Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition با شماره مدل A3D15-71GM را به این فناوری مجهز می‌کند که از ماه فوریه (بهمن-اسفندماه 1402) با قیمت 1400 دلار عرضه می‌شود.

نمایشگر این لپ‌تاپ 15.6 اینچی 4K است و از 100 درصد گاموت رنگی Adobe RGB پشتیبانی می‌کند. البته عجیب است که چنین پوشش رنگی خاصی برای این لپ‌تاپ انتخاب شده، چون اکثر طراحانی که به‌دنبال کار سه‌بعدی هستند، از گاموت P3 استفاده می‌کنند.

لپ‌تاپ Aspire با حداکثر پردازنده Core i7-13620H، پردازشگر گرافیکی RTX 4050، دو ترابایت حافظه SSD و 32 گیگابایت رم DDR5 به بازار خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی