ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی فرمول ۱ خودران
تکنولوژی

خودروی فرمول ۱ خودران شرکت Aspire در جیتکس 2023 به نمایش درآمد

این خودرو از حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و وزن کم‌تر از ۷۰۰ کیلوگرم برخوردار است.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

خودروی فرمول ۱ جدید شرکت ‌Aspire با استفاده از فناوری پیمایش خودران، به‌زودی در مسابقه A2RL شرکت خواهد کرد. این مسابقه ورزشی مبتنی بر خودروهای فرمول ۱ است که تنها شرکت‌کنندگان آن هوش‌های مصنوعی هستند و خبری از شرکت‌کنندگان انسانی نیست.

به گزارش منبع آگاه، خودروی فرمول ۱ SF23 از بدنه‌ای فوق‌سبک از جنس بیوکامپوزیت بهره می‌برد و تنها ۶۹۰ کیلوگرم وزن دارد. براساس بررسی‌ها نیز حداکثر سرعت آن به حدود ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ترمزهای پیشرفته و قابلیت پیمایش خودران توسعه‌یافته از سایر قابلیت‌های کلیدی در این خودروی جذاب هستند.

خودروی فرمول ۱ خودران

خودروی فرمول ۱ خودران Aspire که در رویداد جیتکس ۲۰۲۳ در معرض دید عموم قرار گرفته است، برای شرکت در بزرگ‌ترین مسابقه خودروهای خودران با نام A2RL آماده می‌شود. جایزه نهایی برنده این مسابقه به ۲.۲۵ میلیون دلار می‌رسد. مسابقه مذکور از ۱۰ تیم دانشگاهی و علمی مدعی در فناوری خودران تشکیل شده است.

مسابقه A2RL در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در ابوظبی دبی برگزار می‌شود. نتایج این مسابقه هم برای طرفداران ورزش‌های مرتبط با اتومبیل‌رانی و هم برای دوستداران هوش مصنوعی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که آینده این مسابقات با خودروهای خودران را به تصویر می‌کشد.


اسپانسر دیجیاتو در جیتکس 2023، فلایتیو است؛ سفر جدید، کشف جدید با فلایتیو، بهتر از قبل سفر کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی