ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی و جعبه گشایی

معرفی ایسوس ویووبوک ۱۶ ایکس؛ لپ‌تاپ دانشجویی خوش‌قیمت

پردازنده رایزن ۷ این دستگاه به‌راحتی تمام نیازهای کاربران عادی و دانشجویان را برآورده می‌کند.

امیرحسین یاری
نوشته شده توسط امیرحسین یاری | ۱۰ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

همیشه بین تمام مدل‌های مختلف در دنیای لپ‌تاپ‌ها، لپ‌تاپ‌های دانشجویی و دانش‌آموزی جزو پر‌فروش‌ترین گزینه‌ها هستند و کمپانی‌های مختلف هم برای به‌دست آوردن سهم بیشتر از این بازار، رقابت سختی با یکدیگر دارند. به همین دلیل این لپ‌تاپ‌ها باید در عین مقرون‌به‌صرفه بودن، مشخصات خوب و قابل توجهی هم داشته باشند. لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک ۱۶X که در این مطلب با آن آشنا می‌شویم یکی از معدود گزینه‌های موجود است که از این استاندارد پشتیبانی می‌کند. با دیجیاتو همراه باشید.

معرفی ویدیویی لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک ۱۶ ایکس

لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک ۱۶ ایکس را فروشگاه اینترنتی آداک در اختیار دیجیاتو قرار داده است. آداک یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی کالاهای دیجیتال است و خدمات ویژه‌ای به کاربران خود ارائه می‌دهد. در میان این خدمات می‌توان به امکان خرید اقساطی و امکان کانفیگ کردن دستگاه بسته به نیاز کاربر اشاره کرد. همچنین امکان تست محصولات مختلف قبل از خرید نیز در گیم سنتر آداک ممکن است. برای خریدن انواع لپ‌تاپ و سایر محصولات دیجیتال می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آداک مراجعه کنید.

مشخصات لپ‌تاپ VivoBook 16X M1603QA

  • پردازنده ۸ هسته‌ای ای‌ام‌دی Ryzen 7-5800H
  • ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4-3200
  • ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع PCIe نسل سوم
  • نمایشگر ۱۶ اینچی IPS-Level با رزولوشن فول اچ‌دی و نسبت تصویر ۱۶:۱۰
  • باتری ۵۰ وات‌ساعت
  • وزن ۱.۸۸ کیلوگرم

لپ‌تاپ ویووبوک ۱۶ ایکس به شکلی طراحی شده که دقیقاً مناسب افرادی مانند دانشجو‌ها، دانش‌آموزان یا کارمندانی باشد که زیاد لپ‌تاپ خود را جابجا می‌کنند. بدنه تمام پلاستیکی این لپ‌تاپ باعث شده تا با وجود صفحه نمایش ۱۶ اینچی، فقط حدود ۱.۸ کیلوگرم وزن داشته باشد و ضخامت آن کم‌تر از دو سانتی‌متر است. ایسوس در این لپ‌تاپ جمعاً شش درگاه ارتباطی شامل یک USB A 2.0، دو USB A 3.2، یک USB C 3.2، درگاه HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را قرار داده تا هیچ کمبودی در زمینه اتصال دستگاه‌های مختلف به این لپ‌تاپ را احساس نکنید.

در بخش کیبورد و تاچ پد، ایسوس در این لپ‌تاپ از یک کیبورد فول سایز همراه با کلید‌های عددی و البته بدون نور پس زمینه را به کار برده است. تجربه استفاده از این کیبورد را می‌توان معمولی و قابل قبول دانست. نکته مثبت ویوو‌ بوک ۱۶ ایکس ابعاد بزرگ تاچ پد آن است که تجربه کاربری خوبی را به ارمغان می‌آورد.

بخش نمایشگر را می‌توان یکی از نقاط مثبت لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک ۱۶ ایکس دانست. ایسوس در این لپ‌تاپ از یک پنل آی‌پی‌اس ۱۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و وضوح فول اچ‌دی استفاده کرده که روشنایی آن حداکثر تا ۳۰۰ نیت افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این مشخصات می‌توان این نمایشگر را در این رده قیمتی بی‌نقص دانست.

در زمینه سخت‌افزار و قدرت پردازشی هم ایسوس قطعات قدرتمندی را در این لپ‌تاپ به‌کار گرفته است. وظیفه پردازش در این لپ‌تاپ بر عهده پردازنده بالارده رایزن هفت ۵۸۰۰H خواهد بود. در کنار این پردازنده ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع PCIe Gen3 قرار داده شده است. با توجه به این مشخصات سخت‌افزاری می‌توان گفت این لپ‌تاپ مناسب انجام کار‌های نیمه‌حرفه‌ای و استفاده از برنامه‌هایی مانند فتوشاپ، ایلوستریتور، اتوکد و متلب خواهد بود.

در بازه قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان لپ‌تاپ‌های متعددی در بازار ایران حضور دارند اما لپ‌تاپی که از هر لحاظ بتواند نیاز کاربران مختلف و از جمله دانشجویان را برطرف کند، به‌سختی پیدا خواهد شد. ایسوس ویووبوک ۱۶ ایکس را می‌توان یکی از معدود گزینه‌هایی دانست که توانایی انجام‌ کار‌های مختلفی مانند ویرایش تصاویر و ویدیو، برنامه‌نویسی و تا حدی طراحی را دارد. بنابراین اگر به‌دنبال خرید لپ‌تاپ دانشجویی در این بازه قیمتی هستید می‌توانید ایسوس ویووبوک ۱۶ ایکس را نیز جزو گزینه‌های خود قرار دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی